ספרד במתקפת טרור

פיגוע דריסה נוסף בספרד: חמישה מחבלים חוסלו במקום

כמה שעות לאחר הפיגוע הרצחני בברצלונה ניסו מחבלים לבצע פיגוע דריסה נוסף בעיירת הנופש קמברליס ליד ברצלונה כשהם חמושים גם בחגורות נפץ. 7 נפצעו והמחבלים חוסלו במקום (בעולם)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
זירת האירועים בקמברליס (צילום: מתוך טוויטר)

הטרור המוסלמי היכה שוב בספרד: שעות אחרי פיגוע הדריסה הרצחני בברצלונה - מתקפת טרור נוספת בספרד. המשטרה בקטלוניה מסרה כי חיסלה הלילה (יום ו') חמישה מחבלים בעיירת החוף קמברילס הדרומית לברצלונה, במהלך פיגוע דריסה נוסף שביצעו.

בכלי תקשורת בספרד דווח כי המחבלים דהרו במכונית לעבר עוברים ושבים בטיילת בחוף העיירה המתויירת. עוד דווח כי הרכב הדורס התהפך, וכשהמחבלים יצאו - נורו על ידי השוטרים. הרשויות אישרו כי שישה אזרחים ושוטר אחד נפצעו במתקפה. דובר הרשות המקומית מסר כי המחבלים נסעו ברכב מסוג אאודי A3.

ארבעה מחבלים מתו מירי המשטרה במקום, ומחבל חמישי שנפצע מת מפצעיו זמן קצר לאחר מכן. המשטרה מאמינה כי החשודים קשורים לפיגוע הדריסה בשדרות לה רמבלה בברצלונה, ולפיצוץ שאירע ביום חמישי לפנות בוקר בבית בעיירת החוף אלקנאר, שבו נהרג אדם ונפצע אדם נוסף. גורם משטרתי מסר כי נראה שדיירי הבית היו במהלך ייצור מטען נפץ.

המשטרה מסרה כי המחבלים נשאו חגורות נפץ. חבלנים הוזעקו לזירה ונשמעו פיצוצים מבוקרים. על פי דיווחים, התוקפים ניסו לבצע פיגוע הדומה לפיגוע הקשה בלב ברצלונה.

כלי תקשורת מקומיים דיווחו כי כמה רחובות נחסמו לתנועה ותושבים הונחו להתבצר במסעדות ובחנויות. הרשויות הנחו את התושבים "להישאר בבתים ולהישאר בטוחים".

המשטרה הקטלונית עדיין מנהלת מצוד אחר הנהג במכונית המסחרית שביצע את הפיגוע בשדרות לה רמבלה בברצלונה. המשטרה מסרה כי הוא נטש את המכונית ברגל לאחר הדריסה, כשהוא ככל הנראה אינו חמוש. המשטרה עצרה אמש שני בני אדם במקומות שונים במדינה בחשד למעורבות בפיגוע, בהם חשוד יליד מרוקו בן 28, דריס אוכאביר, ששכר את הרכב הדורס - ותמונתו הופצה מוקדם יותר כדי להביא למעצרו. העצור השני הוא אזרח ספרד שנולד בעיר הספרדית מלייה שבצפון יבשת אפריקה. המשטרה מסרה כי שני העצורים לא נהגו ברכב הדורס.

עוד דווח הלילה, כי אדם ניסה לדרוס שני שוטרים במחסום משטרתי באזור ברצלונה - וחוסל, אך האירוע כנראה אינו קשור לפיגוע בעיר.

ארגון דאעש ("המדינה האיסלאמית") קיבל אחריות לפיגוע הדריסה בבברצלונה בו נרצחו 13 בני אדם ונפצעו כ-100 נוספים. סוכנות הידיעות של דאעש, "אעמאק", דיווחה כי מבצעי פיגוע הדריסה בברצלונה הם "חיילים של המדינה האיסלאמית שביצעו את הפיגוע מתוך היענות לקריאות לפגוע" במדינות שלוקחות חלק בקואליציה הבינלאומית נגד דאעש.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר