שוב סוער בערד

המאבק על צופרי השבת: מערכות השמע הפרטיות יופעלו

רבני קהילת גור בערד ביקשו מחברי הקהילה במחאה על ניתוק הרמקולים בידי העירייה בלילה שעבר להפעיל את מערכות השמע הפרטיות שלהם במלוא העוצמה בזמן כניסת השבת (חדשות חרדים)

ישראל כהן | כיכר השבת |
(צילום: שאטרסטוק)

אוירה מתוחה במיוחד שוררת בימים האחרונים בעיר ערד. לטענת עסקני הקהילה החסידית התנכלו גורמים בכירים בעירייה ובמשטרה לצופי השבת במטרה לפגוע בציבור החרדי ועל כן הם קוראים לציבור הרחב להפעיל רמקולים בכפוף לחוק ולהשמיע ניגונים חסידיים לפני כניסת השבת.

במקביל, פעילים חילונים תלו שלטים בעיר עם תמונות של הרבי מגור, בהם נכתב בצורה מבזה כביכול המנהיגות הרוחנית לצד הפוליטית (ליצמן) משתלטת על ערד. חסידי גור הסירו הלילה את כל השלטים.

השלטים שנתלו

ל'כיכר השבת' הגיע מכתבם של שלושת עסקני הקהילה, מי שמונו ע״י האדמו"ר מגור לכהן כוועד המנהל של הציבור החרדי בעיר, הרבנים משה בצלאל אלתר, מתיתיהו רוט ויעקב דוד רוזנבוים. במכתב הם מלינים על עיריית ערד שהפרה את ההסכם בנוגע לצופרי השבת כשהם מנתקים אותם בליל ה' האחרון מהחשמל.

"אל קהל אנשי שלומינו היקרים אשר בעיר האבות

אחר דרישת שלומכם הטוב

נבקש לשתף את קהל אנ"ש בתהליכים המתרחשים בעירנו יצ"ו: כידוע לכל, במהלך שנה זו פעלנו רבות על מנת לסייע ולשפר את תנאי החיים של ציבור אנ"ש בערד במגוון תחומים רחב ומגוון.

במקביל עסקנו בשימור מה שהיה נהוג מקדמת דנא בכל תפוצות ישראל ואף כאן בעירנו המעטירה, להשמיע נעימות שבת כעשרים דקות לפני הדלקת הנרות. דא עקא שהעירייה והעומד בראשה העמידו את המאבק בשומרי התורה והמצוות שבעיר כנר לרגלם, ועשו כל דבר אפשרי היכול להצר את צעדינו.

פני הדברים היו כך: בחודש שבט נפלה ההכרעה להציב צופרי שבת בכמה מוקדים בעיר, בעקבות זאת התבקשנו מפיקוד המשטרה הבכיר להמתין ארבעה שבועות פן יאותו במסדרונות העירייה לאשר את הצבת הצופרים, מה שיחסוך את המהומה היכולה להיווצר כתוצאה מפעולה זו. לאחר התייעצות מעמיקה תוך בחינת כל ההשלכות הנובעות, הוחלט לפנים משורת הדין לקבל את הבקשה.

עם תום ארבעת השבועות ביקשה העירייה בתיווך המשטרה דחייה של שבוע נוסף, בשלב זה ברור היה כי אך מהתלת בנו העירייה ודחינו את בקשתה על הסף. או אז נרתם הציבור כולו בהמוניו והפעיל באחדות מופלאה את מערכות ההשמעה על חלונות הבתים כמתאפשר בחוק. בהזדמנות זו נקבע מקום של כבוד לפעילי השבת האברכים הנמרצים אשר רב פועלם להצלחת המערכה.

כך נמשך המצב עדי נקעה נפשם של בכירי הנהלת העיר מההרעשה השבועית הקבועה בעמדם חסרי אונים לנגד זה, ובאו בהידברות שהביאה להסכמה ברורה המגובה במסמך חתום ע"י בכירי העירייה בה מאשרים הם לשמר את הסטטוס-קוו ולהפעיל את צופר השבת, תוך ציון העובדה כי בקרוב תיבחן האפשרות להוסיף צופר נוסף, כפי שאכן אושר כעבור מספר ימים.

אולם כפי שחששנו, אכן הוכח כי עסק לנו עם פחדנים אשר פיהם דיבר שווא וימינם ימין שקר, ולאחר שבראשית השבוע , בהשפעת גורמים ידועים, ניתקו שליחי הממסד העירוני את אספקת החשמל לצופרים המותקנים על גג מבנה בית הספר 'שובו', ככלב שב על קיאו חזרו והתגנבו בחסות אפלת הלילה האחרון (אור ליום ה') מוגי הלב עם סולם גבהים לגג, ונמלטו מן המקום עם צופרי השבת הפרטיים ללא כל היתר.

הבוקר אור והעירייה מודיעה באופן רשמי כי נסוגה בה מההסכם שנחתם עמנו לפני מחצית השנה, וכי אינה חפצה בהמשך הפעלת צופר זה.

בעקבות זאת פועלים אנו במישור הפלילי נגד אנשי העירייה אשר התנהלותם הינה בניגוד גמור לכל חוק ודין.

אם לא די היה בכל זאת, אזי בלחץ ובנוכחות חברי כנסת מסיעת 'יש עתיד', מפלגתו של אויב הדת יאיר לפיד, התכנסו בכירי הפיקוד המחוזי במרחב והודיעו לפיקוד תחנת ערד כי נאסר עליו להידבר בכל דרך עם נציגי הציבור החרדי, צעד שעלול להביא לניתוק מוחלט בין המגזרים ויפסיק את ערוץ הקשר היחיד הקיים כיום בין קהל אנ"ש למוסדות השלטון בעיר", הם מתריעים.

הרבנים מוסיפים במכתבם גם פתרון הפגנתי שיחל כבר היום, הפעלת כל מערכות השמע הפרטיות של תושבי קהילת גור בשעת כניסת השבת.

"על כן קוראים אנו לאברכים ומשפחות אנ"ש היקרים: יודעים כולם כי איננו ששים אלי קרב, אין זאת דרכנו ואין זו השקפתנו, ודאי שעדיפה עלינו עשרת מונים הישיבה ברוגע ושלווה על פני סערת מאבקים. אולם לא ניתן להתעלם מן התחושה הקשה כי החליט מי שהחליט להכריז מלחמת -דת חזיתית נגדנו, ובמלחמה כמו במלחמה השקט לא נוכל ואין אנו רשאים להיוותר שאננים נוכח חורשי רעתנו. שומה עלינו להקדים פניהם ולהשיב מלחמה שערה עדי יבינו כי אין אנו כאסקופה הנדרסת תחת רגליהם הטמאות.

אי לזאת מתבקשים כלל תושבי עירנו החרדים לדבר ה' (להוציא תושבי שכונות 'חלמיש ו'טללים') להירתם ולהיחלץ חושים במערכה הנכפית עלינו על ידי משנאי השם, לשוב ולהשמיע ברמה ללא חת ומורא את נעימות השבת, עשרים דקות קודם הדלקת הנרות, כל אחד בביתו הוא באמצעות מערכות השמע, בהם ניתן להפעיל כל מוזיקה שהיא. זאת בנוסף לצופרים הקבועים.

נדגיש, כי יש לפעול תוך היצמדות מלאה להוראות החוק עפ"י חוות הדעת של היועץ המשפטי עו"ד צבי רוזנטל המתפרסמות בסמוך.

בתקווה שיצליח ה' דרכנו 'והיו למשיסה שאסיך ורחקו כל מבלעייך'

ועדת העיר יעקב דוד רוזנבוים מתתיהו רוט משה בצלאל אלתר".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר