כגן עדן מקדם

שבט אחים מארחים את חיליק פרנק - בקורת

מבקר המוזיקה של כיכר השבת האזין לאלבומם החדש של הלהקה המשפחתית "שבט אחים" המארחת את נגן הקלרינט הנודע חיליק פרנק באלבום שירי חתונה ושבע ברכות (מגזין)

נתנאל לייפר | כיכר השבת |
(צילום: יח"צ)

אפתח בגילוי נאות, את הרכב 'שבט אחים' אני מכיר כבר יותר מחמש שנים ובאלבום הנוכחי אף ייעצתי להם מעט בכמה דברים אם כי לא מוזיקליים ישירות. לאחר ההקדמה המרתקת אשמח לגשת למוזיקה עצמה.

ההרכב הוא משפחתי להפליא ורוב המנגנים בו הם בני המשפחה, כולם מוזיקאים מקצועיים אם לא כולם עוסקים בכך בחיי היומיום כמו נגן הקלרינט הרב דניאל כהן שמשמש כרבה של בת עין. האחריות העיקריות להרכב האינסטרומנטלי הן בנות המשפחה כשהרוח החיה מאחורי ההרכב היא דבורה (כהן) בילינקי המנגנת בחלילים ובפיקולו ואחראית לחלק גדול מהעיבודים וכל הבלגן שסביב הוצאת האלבום.

האלבום החדש "בגן עדם בקדם" רומז כבר בשמו על נושא המנגינות - שירי חתונה כשאת האלבום מקדישים בני המשפחה להורים (או הסבא והסבתא תלוי איזה נגן אתם שואלים), שחוגגים 64 שנות נישואין.

העיבודים נעים על ציר המוזיקה הקלאסית ומוזיקת הכלייזמר כשבנקודה זו הלהקה מחוזקת כמיטב מסורת שלושת האלבומים האחרונים של הלהקה בנגן הקלרינט הנודע חיליק פרנק, שמתארח באלבום ומנגן יחד עם בני המשפחה. באלבום נעשה על פי מסורת הלהקה שימוש גם בכלים פחות שימושיים באלבומי מוזיקה אינסטרומנטלית יהודית דוגמת הנבל והצ'לו. למרות הרקע הקלאסי של הנגניות העיבודים ברובם קלילים ומדובר באלבום נעים לאוזן שתוכלו להאזין לו בקלות כמוזיקת רקע.

העיבודים היפיפיים מצליחים ליצור גם ייחודיות למנגינות "שחוקות" שבוצעו אלפי פעמים דוגמת ניגון הארבע בבות, כשראיתי את שמו מתנוסס על עטיפת האלבום אמרתי לעצמי מה כבר אפשר לחדש בניגון הזה, אך הוא זכה לעיבוד מקסים עם אקורדים בלתי צפויים כשהחליל הקלרינט והכינורות על רקע הפסנתר ונגיעות צ'לו יוצרים יחד שילוב מקורי ומעניין שגם זכה למיקס מצוין של גדי פוגטש.

ביצוע מיוחד נוסף הוא לניגון שבת החתן המוכר והידוע שזוכה לעיבוד קלאסי מרתק שגרם לי לעצור הכל ופשוט להאזין למתיקות העתיקה שזוכה למלבוש חדש ונעים.

האלבום כולל 15 רצועות שונות כולל גם מנגינות חסידיות וירושלמיות עתיקות שפחות נפוצות ומוכרות אך מלאות חן ונעימות לאוזן ומעולות כמוזיקת רקע לאירועים.

להקת 'שבט אחים' היא אחד ההרכבים האינסטרומנטלים היחידים במוזיקה היהודית והיא ראויה לכבוד ולהאזנה בשל הבחירות המקצועיות של הלהקה וההקפדה על האיכות המוזיקלית והמקצועית.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר