פיגוע הדריסה בברצלונה

ספרד: מצוד אחר המחבל הנמלט וחיפושים אחר ילד בן 7

כוחות הביטחון בספרד ממשיכים במצוד אחר המחבל הדורס מברצלונה שרצח 13 בני אדם ופצע יותר מ-100 אנשים • במקביל נמשכים החיפושים אחר הילד האוסטרלי בן ה-7 שנעלם מאז הפיגוע (בעולם)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
המשטרה הספרדית בקמברילס (צילום: מתוך טוויטר)

שלושה ימים אחרי מתקפת הטרור הרצחנית בברצלונה והמצוד אחרי יונס אבו-יעקוב, המחבל שנהג בטנדר ורצח 13 בני אדם בלה רמבלה, עדיין נמשך. במקביל, פרסמה משטרת פינלנד צו מעצר בינלאומי נגד אזרח מרוקאי, שחשוד במעורבות בפיגוע בעיר טורקו שבו נרצחו שתי נשים.

החשוד המרכזי, יונס אבו-יעקוב, יליד מרוקו בן 22, גר בעיירה ריפול בקטלוניה - כמו מחבלים נוספים שאחראים למתקפת הטרור. בסוף השבוע ערכו שוטרים חמושים פשיטות על בתים של החשודים בעיירה.

יונס אבו יעקב, המחבל הדורס

המתיחות בספרד בעקבות אירועי הטרור בשיאה. המשטרה בקטלוניה ערכה אתמול חיפושים אחר המחבל באוטובוסים בצפון מערב קטלוניה, בג'ירונה ובגריגס, חיפושים שהסתיימו עד כה ללא תוצאות. בתחנות הרכבת הבינעירוניות מחוץ לברצלונה הוצבו שוטרים, וחלקם עלו לסרוק את הקרונות ברכבות. בעיר עצמה שוטרים חוללו בהלה כמה פעמים ביממה האחרונה, כשעיכבו במפתיע חשודים לבדיקה. עוברי אורח מבוהלים ברחו מהמקום מחשש לאירוע טרור נוסף.

החשש הוא שלפני שאבו-יעקוב ייתפס, או בניסיון מעצרו, הוא יבצע פיגוע נוסף. בינתיים, בברצלונה לא סגרו מרכזי תיירות אחרי הפיגוע, אך תגברו את הנוכחות המשטרתית בקרבתם.

גם בצרפת השכנה הגבירו את האבטחה בגבולות. גורם ביטחוני בצרפת אמר שאחרי המתקפה העבירה ספרד לצרפת את רשימת החשודים, מחשש שיברחו לצרפת. גורם ביטחוני בצרפת אמר כי משטרת ספרד מחפשת טנדר מסוג "קנגו" ששכרו המחבלים, וייתכן שחצה את הגבול לצרפת. הגורם אמר שמשטרת צרפת עורכת חיפושים ברחבי המדינה אחר הרכב המדובר.

במקביל הגיעו שוטרים להריסות הבית שהתפוצץ בעיירה אלקנאר, ששימש את המחבלים בהכנות למתקפה. בבית היו מכלי גז וחומרי נפץ, איתם תכננה החולייה מתקפה קטלנית אף יותר, שכללה פיגוע בכנסיית סגדרה פמיליה המפורסמת, אחד מסמליה הבולטים של ברצלונה.

ברביעי, יום לפני פיגוע הדריסה בברצלונה, הרעיד את הבית פיצוץ גדול במה שנראה כ"תאונת עבודה" של המחבלים. אותו פיצוץ גבה ככל הנראה את חייהם של שניים מחברי החוליה, ולא אחד כפי שנטען תחילה. ההערכה היא שחברי חוליית הטרור תכננו את הפיגועים במשך זמן רב מאותו בית באלקנאר, כ-200 ק"מ מדרום לברצלונה והמשטרה מחפשת ראיות נוספות בהריסות שיסייעו בחקירה.

המשטרה ערכה חיפוש בין השאר בבתים של האימאם עבד אל-באקי א-סתי, כנראה אחד ההרוגים באלקנאר, ובבית של מוסא ודריס אובאקיר. מוסא הוא אחד המחבלים שחוסל בפיגוע הדריסה בקמברילס. את הטנדרים ששימשו לפיגועים הוא שכר בעזרת מסמכים של אחיו דריס, שנעצר.

שר הפנים הספרדי, חואן איגנסיו זוידו, הכריז אתמול שתא הטרור שאחראי למתקפה פורק. למרות דבריו, לפי ממשלת קטלוניה, עשויים להיות עצורים נוספים בחקירת מתקפת הטרור.

לפי משטרת ספרד, 12 איש היו בתא הטרור שפעל באלקנאר. חמישה מחבלים חוסלו אחרי פיגוע הדריסה בקמברילס, ארבעה נעצרו בחשד למעורבות בפיגועים (לכולם אין עבר של עבירות טרור) ועוד שניים נהרגו בפיצוץ בתאונת העבודה בעיירה אלקנאר. החבר ה-12 הוא אבו-יעקוב, יליד מרוקו, שעדיין מסתובב חופשי.

הילד שנעלם בפיגוע בברצלונה

במקביל, ממשיכים הספרדים בחיפושים אחר הילד האוסטרלי בן ה-7, ג'וליאן קדמן, שנעדר מאז הפיגוע בו נפצעה אמו באורח קשה. תמונתו הילד הנעדר הופצה בכלי התקשורת ברחבי העולם זמן קצר לאחר הפיגוע הרצחני, אך המאמצים לאתרו לא נשאו פרי והחשש לגורלו הולך וגובר ככל שחולפות השעות.

ג'וליאן, יליד קנט שבאנגליה ובעל אזרחות בריטית ואוסטרליה, טס מסידני לברצלונה עם אימו ג'ומארי לרגל חתונה. השניים התהלכו במוקד התיירות הפופולרי בעיר והופרדו זה מזה כשהרכב פגע באם ופצע אותה באורח קשה. מאז היא מאושפזת באחד מבתי החולים בברצלונה, כשבמקביל אין זכר לבנה. אנדרו, אביו של ג'וליאן, נחת בשעות הערב בבירת קטלוניה ומיהר לבית החולים.

ג'וליאן. צילום: מכלי התקשורת בספרד

דיווחים ב"אל פאיס" ו"אל מונדו" הספרדיים על כך שהילד אותר בחיים בבית החולים הופרכו על ידי המשטרה הקטלונית, שפרסמה הבהרה בחשבון הטוויטר שלה: "רבים מבקשים מידע ספציפי על הילד האוסטרלי. העדיפות נתונה בראש למשפחות הקורבנות. לא חיפשנו ולא מצאנו אף ילד נעדר לאחר המתקפה בברצלונה. כל הקורבנות והפצועים אותרו".

פואד בקאלי, רוקח ממוצא מרוקאי שעובד בבית מרקחת בשדרה המפורסמת, סיפר כי שהה לצידה של האם ג'ומארי שניות לאחר הפיגוע וטען כי זו התחננה למידע בנוגע לבנה. "הייתי לצד האם האוסטרלית עד שרופא הגיע למקום", אמר ל"דיילי טלגרף". "עזרתי לה ואמרתי לה שתהיה רגועה ולא תדאג. היא לא הפסיקה לשאול איפה בנה הקטן. היא סיפרה לי שהוא בן 7. אמרתי לה שהוא בסדר. שהכול יהיה טוב". לדבריו, האם סבלה משברים בשתי רגליה ומפציעה בראשה.

בתמונה מחרידה שצולמה שניות לאחר הפיגוע הקשה נראה ילד שרוע על הקרקע, סמוך לבית מרקחת, כשמעליו רוכן הארי את'וול, תייר בריטי מבירמינגהאם, ומנסה להעניק לו עזרה. במספר כלי תקשורת הועלתה האפשרות שמדובר בג'וליאן.

"ליטפתי את שיערו ונשארתי איתו, בעודי ממרר בבכי. נשארתי איתו ופשוט ישבתי במקום כי לא התכוונתי להשאיר את הילד הזה באמצע הכביש", אמר את'וול ל"מירור" הבריטי. "בעיני הוא נראה כמו הבן שלי. הוא נראה לי בן 7 או 8, בגיל של בני. פשוט העברתי את הידיים שלי בתוך השיער שלו".

כאמור, בינתיים החיפושים אחרי ג'וליאן נמשכים בתקווה למצוא אותו בחיים ולאחד אותו עם משפחתו.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר