מוסר ותוכחה בנאות דשא

הרבי הסביר באיטליה את הנופש: "ללקט ניצוצות טומאה"

עשרות חסידים שהו השבת בצלו של האדמו"ר מתולדות אברהם יצחק באיטליה, שעורר בדברי מוסר לקראת אלול ואף הסביר ברמז עבה את מנהג האדמו"רים לצאת לנופש במקומות מרוחקים (חסידים)

ישראל כהן | כיכר השבת |
הרבי מתולדות אברהם יצחק בהבדלה (צילום: כיכר השבת)

שבת מרוממת עברה על עשרות חסידים שהגיעו אל מלון 'גרנד הוטל' בקנטיניו לה פרסולנה שבצפון איטליה לשבות במחיצתו של האדמו"ר מתולדות אברהם יצחק השוהה למנוחה במקום בחודשי הקיץ.

האדמו"ר שעבר ניתוח ברגלו מתקשה בהליכה ומחלים אט אט באוויר הצח העוזר להחלמתו. במהלך השבת ערך הרבי טיש ארוך בו עורר את החסידים להתחזק לקראת ימי הדין הקרבים ובאים.

"אנו עומדים בשבת מברכים חודש אלול בו יש להתעורר ולהתחזק בתשובה שלימה", אמר הרבי לתלמידיו. האדמו"ר אף הסביר ברמז עבה על העניין שהיה בקרב צדיקי החסידות ללקט ניצוצות ממקומות מרוחקים של טומאה ולהפכם לקדושה.

האדמו"ר בספינה בוונציה

"קיימים מקומות בהם מתארחים יהודים משלנו וצריך לדעת שבכל המבנים בהם קיימת טומאה הרי שניצוץ אחד של קדושה מתקן הכל. הטומאה הינה קליפה של חיצוניות ריקה מתוכן ואילו הקדושה מלאה ברוחניות ועל כן כל ברכה או דבר תורה גורמים לגירוש הקליפות ולתיקון רוחני", ציין הרבי.

לאחר מכן שר הרבי את כל ניגוני ראש השנה של נוסח ויז'ניץ העתיק יומין ועורר את הקהל לתשובה בבכיות.

במוצאי שבת ערך הרבי את ההבדלה כשלצידו עומדת הרבנית אשת חבר המסייעת לו בכל פעילות הקודש.

האדמו"ר בהבדלה

ביום רביעי סיפרו מקורבי האדמו"ר לרבי כי בוונציה הנמצאת מרחק שעתיים נסיעה קיים בית עתיק וישן בו על פי המסורת התגורר אדם חסיד ירא שמיים ובו התרחש הסיפור של "איש חסיד היה", אותו מזמור המושר בתפוצות ישראל בסעודת מלווה מלכה.

האדמו"ר יצא אל העיר ולצורך כך אף השתמש בספינה "גונדולה" על מנת לעבור בסמטאות הצרות של העיר התיירותית.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר