ההפגנות בפתח תקווה

אלדד יניב ומני נפתלי שוחררו מהמעצר

השניים שוחררו בתנאי שלא יקראו ולא ישדלו להפגנה בלתי חוקית נוספת בפתח תקווה ליד בית היועמ"ש. השניים שוחררו ללא ערבות כספית וללא כל הרחקות נוספות (חדשות בארץ)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
אלדד יניב ומני נפתלי בבית המשפט (צילום: רועי אלימה, פלאש 90)

עו"ד אלדד יניב ואב הבית לשעבר בבית ראש הממשלה, מני נפתלי, שוחררו בצהריים (ראשון) אחרי חצי יממה במעצר בשל ארגון ההפגנה הבלתי חוקית ליד ביתו בפתח תקווה של היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט.

בדיון בהארכת המעצר בבית משפט השלום בעיר הגיעו הצדדים להסכם: נפתלי ויניב לא יקראו או ישדלו ברשתות החברתיות להגיע להפגנה לא חוקית עד יום ראשון הבא, והם ישוחררו ללא הפקדת מזומן, ללא הרחקה מאזור ההפגנות בפתח תקווה וללא ערבות עצמית.

מדובר היה בהפגנה ה-40 שהתקיימה ליד בית של היועמ"ש מנדלבליט בכיכר גורן בשכונת כפר גנים במחאה על סחבת לכאורה בטיפול בתיקי ראש הממשלה נתניהו ורעייתו. ההפגנות התקיימו עד כה ללא רישיון והמשטרה אפשרה את קיומן כל עוד לא היו הפרות סדר והמפגינים לא צעדו לעבר ביתו של היועמ"ש. אלא שהן הפריעו לתושבי השכונה, רובם שומרי שבת, שעתרו נגד המשטרה לבג"ץ וטענו כי הן פוגעות באיכות חייהם וביקשו למנוע את קיומן.

בג"ץ לא קבע כי אסור להפגין במקום, אך המשטרה בכל זאת הודיעה למפגינים כי עליהם לקבל רישיון כמו כל הפגנה אחרת: "ככל שברצונכם לקיים את ההפגנה במקום חלופי, עליכם להגיש בקשה לקבלת רישיון כדין לתחנת המשטרה הקרובה למקום שבו מבוקש לקיים את ההפגנה, והיא תיבחן בגישה חיובית ובאופן פרטני".

נפתלי עוכב לחקירה כשהיה ברכבו בדרכו לכיכר גורן. יניב הספיק לצייץ בטוויטר: "עוברים למקום אחר", ואז עוכב גם הוא לחקירה. שני אנשים נוספים עוכבו לחקירה מאחר שהמשיכו להרעיש מול תחנת המשטרה לאחר 23:00 בלילה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר