עו"ד אריה ליבוביץ': "השעות בישיבה הביאו להצלחה"

אחרי דרך ארוכה, וכאשר הוא עומד בראש אחד ממשרדי הבוטיק המצליחים בארץ, עו"ד אריה ליבוביץ' לא שוכח את שעות הלימוד הרבות בישיבה שהביאו לו את האופי הנחוש, ומעל כולם את אמא שנטעה בו ביטחון עצמי (ברנז'ה)

ד"ר עו"ד אריה ליבוביץ'. (באדיבות המצלם)

עו"ד דר' אריה ליבוביץ', 41, כבר ראה כמעט הכל. במשרדו ברמת גן, במרומי מגדל משה אביב בקומה ה-48, הוא כבר אחרי קריירה מרשימה ורבת שנים, כתיבת שורה של ספרי מקצוע בתחומי התמחותו ולקוחות נוצצים מישראל ומהעולם.

האם בעקבות ההצלחה משהו אצלו השתנה? האם הדרך משכיר לעצמאי משנה את חוקי המשחק? "שכירים מאמינים שיש אלוקים, עצמאים יודעים שיש אלוקים" ספק מתבדח ליבוביץ', אבל האמרה הזו אומרת כמעט הכל: האמונה כי ההשגחה היא שהביאה אותו לטופ בארץ: מלקוחות אמידים בחו"ל ועד מאבקי ירושה בין בני אדמורי"ם. ראיון.

בכל משפחה יש עורך דין

כמו כל סיפורי האגדות, גם פה, במבט ראשוני, כתלמיד הוא לא הצליח ואף סיים את הישיבה התיכונית, נתיב מאיר, בלי בגרות. הוא קיבל פטור מלימודי תיכון והשקיע את מיטב שעותיו ומרצו בלימודי קודש, אבל עם בגרות הוא לא סיים - עתידו היה בדרך לרבנות כפי שמשפחתו ציפתה, והמסלול כבר נקבע מראש. בכל כישלון שהיה לו בדרך הוא ידע להתעלות על עצמו ולהמשיך, הרבה בעזרת אמא שלו שהאמינה בו ונטעה בו את הביטחון העצמי שעם השקעה ואמונה הוא יכול להגיע לאן שרק ירצה.

לאחר נתיב מאיר הוא עבר לישיבת עתניאל וכבר היה בתחילת המבחנים לרבנות, מאחוריו כבר המבחן בנדה ועוד שבועיים המבחן בשבת. אבל אז משהו השתנה. הוא החליט לפרוש ולשנות כיוון: "הבנתי שהאישיות שלי לא מתאימה בהכרח לחינוך תלמידים ורציתי להתרחק מכל מיני פוליטיקות. רציתי להיות רב ולהתעסק במושכלות, אבל פרנסה מאין תמצא". אכן, כולם ציפו שיהיה רב, אבל בארוחה המשפחתית הייתה זו אחותו שהעלתה את הרעיון שיהיה עורך דין: "לכל משפחה בארץ יש אחד כזה, גם אנחנו צריכים, ושזה יהיה אריה" אמרה.

משרד עו"ד אריה ליבוביץ' ושות'. באדיבות המצלם

עו"ד אברהם אלתר ז"ל: מורה ומדריך

מאז זה כמובן היסטוריה. הוא השלים בגרויות, פסיכומטרי והתקבל ללימודי משפטים באוניברסיטת בר אילן, וכאן מגיע הרגע ששינה בבת אחת את חייו.

בניסיון למצוא פרנסה בהיותו סטודנט שנה א' הוא פונה למשרד עורכי הדין המוביל בארץ במסים, באותה תקופה משרדו של עו"ד אלתר ז"ל. מהמשרד חשבו שיש לו ניסיון בראיית חשבון וכלכלה, וכל שכן במשפטים וזו הסיבה שזימנו אותו לראיון. אבל הוא היה בכלל בשנה א' רק בלימודים בלי תואר...

למזלו, אלתר ז"ל, "נהג להביא משימה לכל העשרות שהיו פונים אליו, ובדרך זאת לנפות אותם, אני הצלחתי" מספר עו"ד ליבוביץ', וכך משימה אחר משימה הוא כבר נשאר במשרד ועוד בטרם נהיה עורך דין כבר כתב מאמרים בעיתונים כלכליים, הרצה בלשכת עורכי הדין ובלשכת רואי החשבון ואף כתב ספרים בתחום המיסים.

במשרד זה הוא גיבש את היכולות שלו, אבל זה לא בא בקלות. בכל רגע פנוי הוא היה שקוע בעבודה, בכל חופש, בכל יום שישי ומוצ"ש, כל רגע שהיה אפשר לכתוב בו - עם השעות הרבות שלו כסטודנט ולאחר מכן כמתמחה במשרד הוא הגיע לשם, וככה הוא מצא את עצמו ברגע שנהיה עו"ד כבר שותף במשרד. כן, התואר שמגיע בדרך כלל, אם בכלל, לאחר שנים רבות - הוא השיג כבר בשנתו הראשונה כעורך דין.

מי שיודע ללמוד תוספות יודע לעשות הכל

הוא רואה בשעות הלימוד הרבות בישיבה כאחד הגורמים שהביאו אותו להצלחה, אותה השקעה וריכוז שמחשלים את האופי: "פעם אמר לי ראש הישיבה: מי שיודע ללמוד תוספות יודע לעשות הכל. אם אתה מצליח להיכנס לראש של הקושייה, להבין את הדרך, אתה יכול להבין הכל".

"מי שיודע ללמוד תוספות יודע לעשות הכל". אילוסטרציה. (Nati Shohat/Flash90)

עד כמה היה צריך להשקיע? עו"ד ליבוביץ' מספר שכבר מילדותו הסיפור של אבא חלקיה שכל זמן שהיה שכיר שעה לא ביטל את מלאכתו, השפיע עליו עמוקות. חשש הגזל היה מרכיב משמעותי בעבודתו כשכיר: "הייתי מגיע ל-300 שעות עבודה ומעלה בחודש, הייתי שם תרמוס בחדר כדי לא לקום, כל חג שאפשר לכתוב בו כמו חנוכה, כל שישי וכל מוצ"ש. אבל כל יום הייתי מוריד שעות מחיוב המשרד שמא לא הייתי מרוכז, שמא לא הייתי מחוייב מספיק. וככה יצא שהייתי מחייב על 140 שעות, כמעט פי 2 פחות מחשש הגזל. אבל היתרון שקיבלתי מכמות השעות המטורפת של העבודה הייתה הלמידה, ולמדתי המון".

בזכות ההשגחה הפרטית

אמונתו בהשגחה פרטית שהובילה אותו למקום בו הוא נמצא מקושרת בכל מהלך חייו. לאחר פרישתו ממשרד אלתר ז"ל הוא עבר למקום עבודה אחר והוא מקבל הצעות להיות שותף במשרדים גדולים אבל החלום להיות עצמאי ולהתוות בעצמו את דרכו בוערת בו. הוא מתייעץ עם הרב יורם אברג'יל זצ"ל שלהפתעתו אומר לו להמשיך להיות שכיר רגיל. הוא מאמין בלב שלם בעצת הרב, גם אם זה אומר שהוא מוותר על לקוח ענק ושכר טרחה של 250,000 דולר.

לאחר תקופה חבר מהתחום פונה אליו עם התלבטותו באם להפוך לעצמאי ומבקש ליסוע להיוועץ ברב אברג'יל זצ"ל. עו"ד ליבוביץ שכבר יודע מה הרב אברג'יל יגיד לו-עצמו אם ישאל אותו: אחרי 4-5 פעמים בשנה האחרונה הוא כבר הבין שהרב מייעץ לו להישאר שכיר, אבל אם חבר הולך לרב, הוא שוב ינסה בעצמו גם לשאול ולהתייעץ. למרבה הפתעתו, הפעם הרב אמר לו שהגיע זמנו. מאז כבר למעלה מעשור הוא עצמאי והוא עומד בראש אחד ממשרדי הבוטיק הבולטים בישראל ומאחוריו מאות מאמרים מקצועיים וכן 7 ספרים בתחומי משפט השונים: מיסוי בינלאומי, מס ערך מוסף, חוזים, נאמנויות ועוד.

משרדו של עו"ד ליבוביץ, הנו משרד בוטיק העוסק בפתרון בעיות בעיקר בתחומי הכספים והמיסים. דר' ליבוביץ, מסביר כי הרעיון הוא להיות "Fixer", הלקוח בא עם בעיה בתחומי המיסים, שומה מנופחת, צורך בתכנון מס "ואנחנו פותרים את הבעיה וממשיכים הלאה". כך לדוגמא בשנתיים האחרונות טיפל המשרד בעשרות תיקים של גילוי מרצון במסגרתם נחשפו במסגרת הליך אנונימי מאות מיליוני שקלים של ישראלים אשר החזיקו כספים בחשבונות בבנקים בחו"ל ולא דיווחו עליהם לרשות המיסים, ההסדרים הניבו לבעליהם הסדרי מס מיטיבים אשר הושגו על בסיס אנונימי. בדרך זו יכלו הנישומים להסיר אבן מעל ליבם, מחד ולהגיע לתוצאת מס טובה – מאידך הכל באופן אנונימי.

משרד בוטיק. להיות "Fixer". באדיבות המצלם

אף על פי כן המשרד לא נמנע מטיפול גם בעסקאות בתחום החוזים והנדל"ן בעיקר כאשר מדובר בסכומים משמעותיים והרקע וההבנה בתחום הכספים והמיסים מהווים ייתרון משמעותי.

"להרבות שלום בעולם"

הבחירה במסים ובתכנון מס הייתה בעיקר כדי ללכת על הצד הטוב יותר של עולם המשפט: "אמנם התחום פחות זוהר בבתי משפט ויש הרבה יותר ניירת" אומר ליבוביץ', "אבל העדפתי בחירה שיש בה ערך. בלטיגציה למשל אתה עושה 'רע' כי התפקיד שלך היא להוציא את מי שמולך שקרן. בתכנון מס אתה עוזר ללקוח שלך, אתה עוסק בלעשות טוב דרך תכנון מס" ובמילים אחרות כמו שאומר ליבוביץ, "אני מסייע בתשלום מס אמת".

למען הדור הבא

תחום נוסף בו עוסק משרדו של דר' ליבוביץ, ואף בו הוא מדורג כמשרד מוביל בישראל, הוא התחום של העברה בין דורית וניהול הון משפחתי ונאמנויות. כאשר משפחות עשירות, או אפילו אדמורי"ם וראשי ישיבות, מעבירים את השליטה במוסדות ובנכסים לדור הבא, יש ערך רב שהדבר יעשה ללא מריבות: "אנחנו רואים דוגמאות רבות לכך לצערי גם בעולם הישיבות והחסידויות, שההעברה הבין דורית לא נעשתה באופן מיטבי והדבר גרם לסכסוך ומריבות בין בני המשפחה, ילדים גיסים ולפעמים גם עם האמא" אומר עו"ד ליבוביץ, "כאשר מדובר בשליטה על נכסים, כבוד או תזרים כלכלי יש צורך בבניית מערכת מסודרת ומפוקחת בכדי להעביר את השליטה לבני הדור הבא ללא מריבות".

במסגרת הליך ההעברה הבין דורית, עובד המשרד בראש ובראשונה עם בני הדור הראשון – המעביר, בודקים מה רצונם ומה הכלים המשפטיים המתאימים לכך: "נאמנויות, צוואות, הסכמים בין הילדים, אמנות משפחתיות ועוד, הכל בכפוף לרצון ההורים והמטרה אותה רוצים להשיג". לפעמים מערבים במסגרת ההליך גם את בני המשפחה הנוספים – בני הדור השני – הכל לאחר ששוקלים את המטרות והדרכים המיטביות להשיגם. עוד מוסיף ליבוביץ, כי "כאשר מדובר בדמויות רבניות מוכרות מתווסף פעמים רבות אלמנט נוסף של סודיות, הימנעות מפרסום ורצון כי הדברים לא יצאו מתוך ד' אמות של בני המשפחה."

הבחור שהעדיף להשקיע שעות ארוכות בלימוד התורה ושסיים ישיבה תיכונית ללא בגרות, שמר על דרכו בהשגחה פרטית, אמונת חכמים והמון רצון, והיום הוא עומד בראש משרד אשר דורג על ידי חברת הדירוג הבינלאומית דן אנד ברדסטריט והעיתון הכלכלי גלובס כאחד המשרדים המובילים בישראל בתחומי המיסים ובתחומי הנאמנות והמעבר הבין דורי.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר