לסבתא לא היו גלגלים, לנכד כן

צעיר סיני בשם לאו ליו שהיגר בצעירותו לפלורידה שבארה"ב לצורך לימודי תואר, סיפר למגזין היוקרתי "פורבס" כי כשראה לראשונה את האב טיפוס של ההוברבורד, הלא הוא הסאגווי, החל לפתח בראשו את המצאת הבליז-וויל (מעניין)

(צילום מסך מתוך סרטון הגיוס )

"למדתי הנדסה תעשייתית באוניברסיטת פלורידה, ויום אחד ראיתי קבוצה של אנשים שטים ברחבי הקמפוס על גבי גלגלים ענקיים", נזכר ליו בפעם הראשונה את "מכונת ההתניידות האישית", כפי שהוא מכנה את הסגווי, "חשבתי לעצמי שזה ממש מגניב אבל זה קצת גדול ומגושם".

ליו, יליד שנות ה-90 שאת רוב ילדותו בילה בסין בחברת רולר - בליידס ניסה לחשוב האם יוכל להשתמש בטכנולוגיה הקיימת אך להקטין אותה למוצר לביש וקטן יותר, היום לאחר שלוש שנות עבודה ופיתוח הגדג'ט אותו המהפכני שייצר כבר מוכן להשקה בעזרת פרויקט מימון המונים שייחל בחודש ספטמבר הקרוב כשעלות יחידה צפויה לנוע בין 800 ל-300 דולרים תלוי בדגם הרצוי.

מה זה?

הבליז וויל שהוא בעצם רולר ממונע עשוי בצורה כזאת שלצד המשטח עליו מונחת הרגל מותקן גלגל אלומיניום בקוטר 23 ס"מ. בסוליית המכשיר מותקנים שלושה גלגלים קטנים נוספים. החלק הקשה ביותר, לטענת ליו, היה למצוא מנוע מספיק קטן אך מספיק עצמתי שניתן יהיה להתקין בתוך הבליז-וויל. אחרי שניסו יותר משישה מנועים שלא התאימו לדרישותיהם, החליטו פשוט לבנות מנוע משלהם: "הגלגל הגדול הוא המנוע עצמו. בתוכו הצלחנו להכניס את כל שאר הרכיבים, הסוללה, החיישנים וכ"ו".

עניין הניידות היה החשוב ביותר למפתחי המוצר ולכן משקלו של האב טיפוס הוא 2.7 ק"ג בלבד וכעת עומלים המפתחים להוריד את המשקל על ידי שימוש בחומרים קלים יותר

שלא כמו הסגוואי וההוברבורד, הבליז-וויל נשלט על ידי שלט המחובר לאצבע הרוכב. לדברי ליו, הבליז-וויל יכול להגיע למהירות של 24 קמ"ש בתנאי כביש אופטימאליים. "אנחנו מאמינים שזה אחד מכלי הרכיבה הממונעים הקטנים בעולם", אומר ליו, ומסביר שהבליז-וויל הם הכלאה של הליכה וגלישה, ומוסיף כי את הגלגליות הממונעות לא יצטרכו הרוכבים להוריד על מנת לעלות או לרדת במדרגות.

מתי נתחיל לראות אנשים שועטים על שניים? תלוי בקצב גיוס הכספים של המיזם, או בקיצור זה תלוי בכם.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר