הטרגדיה ב'שערי צדק'

היולדת התפתלה מכאבי תופת - עד שהתמוטטה ונפטרה

סמוך לחצות הלילה הגיעה היולדת החרדית למיון 'שערי צדק', במשך כשלוש שעות התפתלה מכאבי תופת - אך לא נבדקה • בשעה 2 וחצי היא קרסה ונפטרה • ביה"ח: "המוות היה בלתי צפוי" (חדשות)

חדר הטראומה ב'שערי צדק' (צילום: Yonatan Sindel/Flash90)

הטרגדיה בפטירתה של היולדת החרדית, אם לארבעה, בת 32 מירושלים, בבית החולים 'שערי צדק', ממשיכה לעורר הדים כאשר השאלה שנשאלת היא האם מדובר בטרגדיה בלתי נמנעת או שמא בטיפול רפואי כושל שקיבלה במיון של 'שערי צדק'.

לפי הדיווח הבוקר (שני) ב'ידיעות אחרונות', היולדת החרדית שבה לבית החולים שישה ימים לאחר שילדה במקום, התלוננה על כאבים עזים, לא נבדקה במשך כמעט שלוש שעות, עד שהתמוטטה ונפטרה, אך בבית החולים טוענים כי המוות היה בלתי צפוי.

בתחילת השבוע שעבר, ילדה האישה תינוק בריא, בלידה רגילה וללא אירועים חריגים. היא שוחררה לביתה אך בליל שבת קודש חשה כאבי בטן עזים והובהלה לחדר המיון ב'שערי צדק' - בית החולים בו ילדה - מעט לפני חצות, כשהיא מלווה בקרובת משפחה.

ב'ידיעות' דווח כי היולדת נקלטה על ידי אחות, רופא הוזמן לבדוק אותה אך התמהמה. בדיקת דם שנערכה לה גילתה כי רמת המוגלובין בדמה ירוד מאוד - דבר שעשוי להעיד על דימום פנימי.

היולדת התפתלה מכאבים, קרובת משפחתה ביקשה שוב ושוב להעזיק רופא שיבדוק אותה אך למרות זאת הדבר לא קרה ורופא לא הוזעק. יתירה מכך, בבית החולים אף לא ערכו לה בדיקת אולטרסאונד בסיסית שהייתה עשויה לזהות את הבעיה.

בשעה 2 וחצי לפנות בוקר, קרסה היולדת החרדית. מאמצי ההחייאה כשלו והיא נפטרה. בדיקת סי.טי לאחר המוות גילתה כמות גדולה של נוזל - כנראה דם - בבטנה.

רופא בכיר אמר ל'ידיעות' כי "אישה שילדה לפני שישה ימים בהחלט נחשבת ליולדת, ובמצב כזה קודם כל יש לשלול סיבוכים שונים לאחר לידה שעלולים להתרחש. ללא קשר לעובדה שילדה, כאבי בטן קשים, מלווים בירידה בערכי ההמוגלובין, מחייבים אולטרסאונד בטן ובדיקת רופא כדי לשלול מצב חירום רפואי".

בבית החולים טענו כי רופא בכיר ששהה באותם עת במיון בדק אותה במסגרת הליך הקליטה - שלא במסגרת בדיקה מסודרת - ולא התרשם כי מצבה דחוף.

מ'שערי צדק' נמסר בתגובה ל'ידיעות אחרונות' כי "המטופלת המנוחה הגיעה לחדר המיון שישה ימים לאחר לידה תקינה, ללא סיבוכים, עם תלונות על כאבי בטן. היא עברה מיון ראשוני על ידי אחות בתוך מספר דקות, הסימנים החיוניים היו תקינים, ובדיקה ראשונית של הבטן על ידי רופא לא העידה על דחיפות או על צורך בניתוח. המנוחה שהתה במיון כשעתיים וחצי תוך טיפול נגד כאבים, קרסה באופן פתאומי ולמרות החייאה ממושכת נפטרה.

"המוות היה בלתי צפוי לאור הדופק התקין בקבלתה, היעדר סימנים לדימום חיצוני והיעדר סימנים קליניים לדימום פנימי. לא היה כל סימן אחר שהעיד על מצב חירום, ולכן לא היה מקום לניתוח דחוף. מתוצאות הסי-טי שבוצע לאחר המוות לא ניתן היה לקבוע בוודאות את סיבת המוות. להערכתנו המנוחה נפטרה מדימום פנימי ממקור לא ידוע או מתסחיף ריאתי. עם צאת השבת בוצע תחקיר ראשוני, ודיווח הועבר למשרד הבריאות. מונתה ועדת בדיקה. אנו משתתפים בצער המשפחה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר