המאבק בהר נוף

חיים כהן מתעקש: דורש דיון נוסף באישור לבית הכנסת של חיים אמסלם

סאגת הקמת בית הכנסת של חיים אמסלם בהר נוף לא תמה עם האישור שניתן לו בוועדת המשנה חבר המועצה חיים כהן שב ודורש מברקת שיתקיים דיון נוסף על ההקצאה (חדשות)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
חיים כהן וחיים אמסלם (צילום: יעקב כהן, יונתן זינדל / פלאש 90)

מאבקם של ראשי ש"ס בירושלים בהקמת בית הכנסת של חיים אמסלם, חברם לשעבר בתנועה, אינו מסתיים וכעת הם שבים ומבקשים לקיים דיון נוסף לאור האישור העקרוני שניתן בעירייה.

כזכור, לפני כשבועיים הגיש חיים כהן, חבר הנהלת העירייה, בקשה לדיון חוזר בתיק שעניינו הקמת בית כנסת של העמותה השייכת לאמסלם, בלב המעוז הש"סי, שכונת הר נוף הירושלמית.

בפנייה אל ראש העיר ניר ברקת בתוקף תפקידו כיו"ר הוועדה לתכנון ובניה, כתב כהן: "בישיבת ועדת המשנה המקומית לתכנון ובניה שהתקיימה היום, נערך דיון ע"ש המבקש עמותת 'כתר חיים'. בהתאם לחוק התכנון והבניה סעיף 18ז, אבקש להעלות בישיבת המועצה הקרובה בשבתה כמליאת וועדת התכנון את התכנית הנ"ל לדיון חוזר".

כעת לאחר פרסום פרוטוקול החלטת הוועדה משגר שוב כהן את בקשתו לדיון חוזר לפי הסעיף המוזכר, במטרה להכשיל את מתן האישור הסופי בו מעונין אמסלם.

בקשתו של כהן (סריקה)

תחילה, עם הגשת בקשתו הראשונית של חיים כהן לקיום דיון חוזר, השיב לו העוזר ליועץ המשפטי של העירייה אוהד דהאן כי "ניתן לדרוש עיון חוזר במליאת הוועדה בתוך שבעה ימים מיום קבלת ההחלטה הסופית לידיך, אך לא לפני כן. אשר על כן, בשלב זה לא ניתן לדון בבקשה ויש להמתין לפרסום החלטת הוועדה ורק לאחר מכן ניתן יהיה לדרוש עיון חוזר בה (בתוך שבעה ימים). מבדיקה שערכתי, ההחלטה בתיק טרם פורסמה ועל כן בקשתך לעיון חוזר במליאה, בשלב זה, הינה מוקדמת".

כעת, לאחר שפורסם פרוטוקול ההחלטה המדוברת, הגיש כאמור כהן שוב את בקשתו מאז, ול"כיכר השבת" הוא מסביר: "הוגשה בקשה לדיון במליאה לפי החוק, ולפי הוראת היועץ המשפטי דני ליבמן אסור לקדם את התיק עד הדיון. ידוע לי שהונפקו היתרים אחרים ולכן אני מתכוון לעקוב מקרוב אחר התיק".

יש לציין כי בעבר, בזמן שכהן השתתף בישיבה ועדת תכנון ובנייה התוכנית לא עברה, וכי לדברי גורמים בעירייה, בזמן שפיני עזרא, חבר המועצה, השתתף בישיבה התוכנית עברה.

פרוטוקול הדיון בו אושרה בקשתה של העמותה המשוייכת לאמסלם (סריקה)

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר