נעלמו עקבותיו

נמשך המצוד אחרי הרוצח מברצלונה - בכל אירופה

המחבל שדרס למוות 14 בני אדם הצליח להתחמק מידי כוחות הביטחון הספרדים וכרגע החשש הוא שיונס אבו יעקב הצליח להימלט לצרפת או למדינה אירופאית אחרת (חדשות בעולם)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
(צילום: משטרת ספרד)

נמשכים החיפושים הנרחבים אחרי המחבל הדורס מברצלונה שהביא למותם של 14 איש. גורם בממשלת קטלוניה אמר הבוקר (שני) כי החיפושים הורחבו, ונערכים כעת בכל אירופה.

בספרד חוששים שיונס אבו-יעקוב, יליד מרוקו בן 22, נמלט מהמדינה לצרפת. הגורם הקטלוני אמר כי המשטרה האירופית מנהלת את המאמצים ללכוד את המחבל הנמלט גם בשל החשש כי יעשה פיגוע נוסף.

בצהריים סיפרה המשטרה בספרד על הרגעים הדרמטיים אחרי הפיגוע. אבו-יעקוב נמלט ברגל מזירת הפיגוע, ודקר למוות נהג שהיה באמצע חנייה. הוא לקח את הרכב של אותו נהג, כשגופתו עדיין ברכב, וניסה לפגוע בשוטרים במחסום משטרתי, אז נמלט מהרכב. הנהג הוא הקורבן ה-14 שרצח אבו-יעקוב.

תמונות המחבל

היום פורסמו בספרד תמונות שלכאורה מתעדות את אבו-יעקוב בזמן ההימלטות מזירת פיגוע הדריסה. בתמונות ממצלמת אבטחה נראה אבו-יעקוב ליד שוק לה בוקריה, סמוך ללה רמבלה ששם היה הפיגוע. אחרי פיגוע הדריסה הקימה המשטרה 800 מחסומים ושילשה את מספר השוטרים ביחידה ללוחמה בטרור. למרות זאת אבו-יעקוב עדיין לא נלכד.

בשבת אמר גורם ביטחוני בצרפת כי המשטרה הגבירה את הבדיקות בגבול ספרד, בניסיונות לאתר את אבו-יעקוב. הגורם אמר כי משטרת ספרד מחפשת טנדר מסוג "קנגו" ששכרה חוליית המחבלים, וייתכן שחצה את הגבול. הגורם אמר שמשטרת צרפת עורכת חיפושים ברחבי המדינה אחר הרכב המדובר.

בימים שאחרי הפיגוע ערכה משטרת קטלוניה חיפושים אחרי אבו-יעקוב באוטובוסים וברכבות. החשש הוא שלפני שהוא ייתפס, או בניסיון מעצרו, הוא יבצע פיגוע נוסף. אבו-יעקוב, מהעיירה ריפול סמוך לגבול צרפת, הוא אחד מחברי חוליית הטרור שאחראית לשני הפיגועים בחמישי ובשישי לפנות בוקר. דאעש לקח אחריות על שניהם.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר