דיווח בספרד: המחבל מברצלונה נורה וחוסל

על פי דיווחים בתקשורת בספרד, המחבל הדורס מברצלונה נלכד ונורה למוות כשעל גופו חגורת נפץ. המחבל אבו יעקב רצח 14 בני אדן ופצע מעל מאה נוספים (חדשות בעולם)

(צילום: המשטרה הספרדית)

לפי דיווחים בספרד, כוחות הביטחון ירו למוות במחבל עם חגורת נפץ באזור סובירטס, ממערב לברצלונה. לפי דיווח אחר, שעדיין לא אומת, מדובר ביונס אבו-יעקוב, המחבל הנמלט מהפיגוע בברצלונה בו רצח 14 בני אדם והביא לפציעתם של יותר ממאה בני אדם.

בצהריים סיפרה המשטרה בספרד על הרגעים הדרמטיים אחרי הפיגוע. אבו-יעקוב נמלט ברגל מזירת הפיגוע, ודקר למוות נהג שהיה באמצע חנייה. הוא לקח את הרכב של אותו נהג, כשגופתו עדיין ברכב, וניסה לפגוע בשוטרים במחסום משטרתי. אז נמלט מהרכב. הנהג הוא הקורבן ה-14 שרצח אבו-יעקוב.

היום פורסמו תמונות שלכאורה מתעדות את אבו-יעקוב בזמן ההימלטות מזירת פיגוע הדריסה. בתמונות ממצלמת אבטחה נראה אבו-יעקוב ליד שוק לה בוקריה, סמוך ללה רמבלה ששם היה הפיגוע. אחרי פיגוע הדריסה הקימה המשטרה 800 מחסומים ושילשה את מספר השוטרים ביחידה ללוחמה בטרור אך למרות זאת הצליח המחבל לחמוק מידיהם.

בימים שאחרי הפיגוע ערכה משטרת קטלוניה חיפושים אחרי אבו-יעקוב באוטובוסים וברכבות. החשש הוא שלפני שהוא ייתפס, או בניסיון מעצרו, הוא יבצע פיגוע נוסף. אבו-יעקוב, מהעיירה ריפול סמוך לגבול צרפת, הוא אחד מחברי חוליית הטרור שאחראית לשני הפיגועים בחמישי ובשישי לפנות בוקר. דאעש לקח אחריות על שניהם.

במידה ומדובר במחבל נוסף יהיה זה המחבל ה-13 שנחשף בספרד. לפי משטרת ספרד 12 איש היו בתא הטרור שפעל באלקנאר. חמישה מחבלים חוסלו אחרי פיגוע הדריסה בקמברילס, ארבעה נעצרו בחשד למעורבות בפיגועים (לכולם אין עבר של עבירות טרור) ועוד שניים נהרגו בפיצוץ בתאונת העבודה בעיירה אלקנאר. החבר ה-12 הוא אבו-יעקוב.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר