בכירים אמריקאים: "נפעמים מהטיפול בפצועים הסוריים"

משלחת בכירים אמריקאים ביקרה בבית החולים זיו שם מטופלים פצועים ממלחמת האזרחים בסוריה. הבכירים שוחחו עם הפצועים והביעו את הערכתם לפעילות ישראל (מדיני)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
רטני משוחח עם אחד הפצועים (צילום: בית החולים זיו)

הסיוע הישראלי לפצועים הסורים עולה לישראל הון רב אך בסופו של דבר הוא נועד גם למטרות יחסי ציבור כמו ביקורם היום (ב') של משלחת בכירים בממשל האמריקני, שבראשה עוזרו של מזכיר המדינה רקס טילרסון, מייקל רטני, שערכה סיור ברמת הגולן ובמרכז הרפואי זיו בצפת. הבכירים, שהגיעו ביוזמת משרד החוץ, פגשו רופאים במרכז הרפואי המעניקים טיפול הומניטרי מציל חיים לפצועים סורים, ואף סיירו בגבול הצפוני בליווי מפקדים בצה"ל.

על פי הדיווח ב-ynet, עוזר מזכיר המדינה רטני, המשמש גם כשליח מיוחד של הממשל לסוריה, ביקר עם הבכירים במרכז הרפואי זיו ופגש פצועים ממלחמת האזרחים בסוריה המאושפזים ומטופלים במקום. רטני, שדובר ערבית, שוחח עם הפצועים הסורים על המלחמה המתנהלת בארצם זו השנה השישית, שאל אותם על דרכם עד שהגיעו לגבול ועל תחושותיהם לגבי עתיד סוריה.

הבכירים שמעו מפי רופאים אודות הטיפול ההומניטרי מציל החיים המוענק לסורים, במשך ארבע השנים האחרונות. פרופ' אלכסנדר לרנר, מנהל המחלקה האורתופדית במרכז ומומחה בעל שם עולמי לפציעות מלחמה ופגיעות טראומה בגפיים, ערך הסבר מקיף לחברי המשלחת על היקף הטיפול והניתוחים המורכבים להצלת גפיים הנערכים במחלקה בפצועים הסורים על חשבונה של מדינת ישראל וללא עלויות עבור הפצועים.

בסוף הביקור הודה רטני לפרופ' לרנר על הסיור ועל "ההזדמנות לחזות במו עיניו בדוגמה יוצאת מגדר הרגיל של החמלה והעשייה הישראלית. אני יוצא מהמרכז הרפואי זיו עם תחושת התפעלות כנה ועמוקה, נוכח העבודה ההרואית והמקצועית שאתם מבצעים כאן במסגרת הטיפול ההומניטרי בפצועי מלחמת האזרחים בסוריה".

ד"ר סקוט לסנסקי, חוקר המכון למחקרי ביטחון לאומי (INSS) ולשעבר יועץ בכיר לשגריר ארה"ב בישראל, שהתלווה לסיור, אמר: "אני מביט ביראת כבוד ובהערכה רבה על פועלכם המסור ומלא החסד למען בני אדם באשר הם בני אדם, בישראל ומחוצה לה". עוד השתתפו בסיור יועץ בממשל האמריקני לענייני דאעש סאם פרקר, נציג הדסק הסורי במשרד החוץ האמריקני, מקס מרטין, אנשי שגרירות ארה"ב בישראל ואנשי משרד החוץ.

עד היום טופלו בישראל יותר מאלף פצועים סוריים. בחודש שעבר חשף צה"ל את היקף הסיוע ההומניטרי שניתן לנפגעים במלחמת האזרחים בסוריה. בשנה האחרונה העבירה ישראל כחצי מיליון ליטר סולר, 360 טונות מזון, 77 טונות ביגוד ונעליים, עשרות גנרטורים ומערכות להזרמת מים.

הסיוע ההומניטרי ניתן לכ-200 אלף אזרחים סורים שחיים בשמונים כפרים ועיירות בשטח הגולן הסורי ונמצאים בשליטת ארגונים מורדים שאינם קשורים לדאעש. מדובר ברצועת שטח בעומק של 15 ק"מ בצד הסורי ובאורך של כ-40 ק"מ, מהכפר הסורי ג'ובתא אל-חשב בצפון ועד לאזור תל סאקי שבדרום-מרכז הרמה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר