בעקבות חשיפת 'כיכר השבת'

בהתערבות ח"כ גפני הושעתה הפסקת ההפרדה בספריות

היועמ"ש של עיריית ירושלים, עו"ד אלי מלכה הודיע בעקבות הפרסום ב'כיכר השבת' כי יפעל לשינוי הנהלים בצורה מסודרת על מנת לאפשר קיום הפרדה בספריות לציבור החרדי בצורה חוקית (חרדים)

ישראל כהן | כיכר השבת |
(צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)

בעקבות חשיפת 'כיכר השבת' על כניעתו של היועץ המשפטי של עיריית ירושלים, עו"ד אלי מלכה, לדרישת הרפורמים לביטול ההפרדה בספריות הציבוריות שוחח היום (ראשון) יו''ר ועדת הכספים חבר-הכנסת משה גפני עם מלכה וסוכם להשעות כל הוראה גורפת עד לקיום ישיבה מורחבת בנידון.

ל"כיכר השבת" נודע כי במהלך השיחה המשותפת בין ח"כ גפני, חבר מועצת עיריית ירושלים ישראל קלרמן והיועמ"ש של עירית ירושלים עו"ד מלכה, הבהיר האחרון כי כל כוונתו הייתה למקרה אחד מסוים שהגיע תלונה לשולחנו על כביכול הפליה בין המינים.

ל'כיכר השבת' נודע כי ח"כ גפני שוחח בנושא גם עם שרת המשפטים איילת שקד השוהה בחו"ל והשניים סיכמו כי בחודש הבא תתקיים ישיבה בנושא עם כלל הגורמים בהם היועמ"ש לממשלה אביחי מנדלבליט, שרת המשפטים איילת שקד וח"כ גפני במהלכה ידונו על הגדרת הנוהלים.

בתוך כך, בהודעה רשמית ששיגר הערב היועץ המשפטי של עיריית ירושלים אלי מלכה הוא מאשר את חשיפת 'כיכר השבת' על ההוראה שניתנה אולם ככל הנראה בשל החשיפה הציבורית והביקורת בעקבות הפרסום הוא מסייג כי אין המדובר היה בהוראה בכתב וכי התייחס למקרה נקודתי שהגיע לשולחנו.

במסגרת ההודעה מתייחס מלכה לחשיפת 'כיכר השבת' ומאשר את הדברים ונדמה כי הוא "לוקח צעד לאחור" כשמבטיח כי יפעל לתקן את הנושא.

"נשאלנו האם ניתן לקבוע שעות פתיחה של ספרייה עירונית בשכונת הר נוף לרבות השאלת ספרים בימים ובשעות נפרדות לבנים ובנות כפי שמופיע במודעה שהועברה לעיוננו הנושאת לוגו של העירייה ומשרד התרבות", כותב מלכה. "כן נמסר לנו על ידי מחלקת הספריות כי גם במקרה בו בנים או בנות מגיעים לספריה לצורך השאלת ספרים גם בשעות שאינן תואמות את המגדר כפי שמופיע במודעה הם מקבלים שירות מלא וביקורם מתאפשר ללא הגבלה".

בשלב זה מאשר היועץ המשפטי את חשיפת 'כיכר השבת' וכותב: "בנסיבות אלו הנחנו בעל פה את האגף להסיר את המודעה הקובעת שעות פתיחה והשאלת ספרים נפרדות לבנים ולבנות ולאפשר שימוש בספריה ובשירות השאלת הספרים בכל שעות פתיחת הספרייה".

לסיום וכפי שחשפנו, מבהיר מלכה, כי "בכוונתנו להנחות כי בספריות עירוניות בשכונות חרדיות יתאפשרו חדרי קריאה ועיון שמיועדים לבנים ובנות בנפרד".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר