סערת פינוי החיידר 'סנהדרין'

הפשרה תתקבל? הרב סולובייצי'ק נועד עם נשיא המועצת

הגאון רבי ברוך סולובייצי'ק נועד ממושכות עם נשיא המועצת הגאון חכם שלום כהן ושטח בפניו את כל צדדי פינוי החיידר הספרדי 'סנהדרין' לטובת 'סמינר הישן' • ראש הישיבה טרם הכריע בסוגיה (חרדים)

ישי כהן | כיכר השבת |
הגר"ש כהן ורבי ברוך סולובייצ'יק (צילום: כיכר השבת)

פרסום ראשון: סערת פינוי החיידר הספרדי 'סנהדרין' בירושלים מסרבת לרדת מסדר היום הציבורי-חרדי והצעות פשרה נשמעות לכאן ולכאן, הגאון רבי ברוך סולובייצ'יק, חבר ועדת הרבנים של תנועת 'דגל התורה' בירושלים, עלה למעונו של נשיא מועצת חכמי התורה ראש הישיבה הגאון חכם שלום כהן להתייעצות בנושא.

ל"כיכר השבת" נודע כי הגר"ב סולובייצ'יק הציג בפני נשיא המועצת את התמונה המלאה לפרטיה כמו גם את דרכי הפשרה המוצעים וביקש לקבל את הכרעתו.

עוד נודע ל"כיכר השבת" כי טרם התקבלה החלטת נשיא המועצת באשר לפינוי הת"ת ודרך הפעולה בנושא, אך עם זאת, ההערכה בסביבת הרב כי לבסוף תתקבל הצעה פשרה שתיטיב גם עם החיידר וגם עם סמינר 'הישן'.

בתוך כך, בשבוע שעבר ישבו נציגי ש"ס המקומית בראשות צביקה כהן אצל נשיא המועצת בכדי להתייעץ בנושא. הנציגים עדכנו את הרב בכל הפרטים של המאבק שהתפתח בעיר.

מביתו של נשיא המועצת נמסר ל"כיכר השבת" כי "מרן ראש הישיבה שמע את כל הצדדים ובימים הקרובים יתן את הכרעתו".

הגר"ש כהן ורבי ברוך סולובייצ'יק (צילום: כיכר השבת)

בימים האחרונים, יו"ר ש"ס ושר הפנים אריה דרעי שב ומדגיש בשיחות שמקיים בנושא כי הסוגיה אינה קשורה לש"ס אלא ל'חינוך העצמאי' ולעיריית ירושלים, אך עם זאת הבהיר כי לא יפקיר את הילדים הספרדים, בפרט לאחר דבריו של חבר המועצת הגאון רבי דוד יוסף שהורה לנציגי ש"ס: "למנוע בכל מחיר את גירוש ילדי ספרד".

יצוין כי במידה והגר"ש כהן יכריע לקבל את הצעתו של הרב סולובייצ'יק הרי שמדובר - לכאורה - בסגירת הגולל על מאבקם של הורי התלמידים, שכן תנועת ש"ס תהיה מחוייבת להכרעת נשיא המועצת. אם כי ייתכן והם יבחרו להמשיך במאבקם באמצעות בית המשפט לאחר ששכרו את שירותיו של עו"ד יוסי חביליו.

חשיפת פרשת "סנהדרין" ב"כיכר השבת"

בשבוע שעבר נחשף ב"כיכר השבת" כי מרן שר התורה הגאון רבי חיים קנייבסקי חתם על מכתב התומך בעמדתו של הגאון רבי ברוך סולובייצ'יק, המאפשר את העתקתו של הת"ת הוותיק למקום אחר כשהסמינר הישן בראשותו של הרב ישראל לוין צפוי לקבל את המבנה שיפונה.

בשבוע שעבר עתרה עיריית ירושלים נגד משרד הפנים נוכח החלטתו של מנכ"ל המשרד מרדכי כהן לחזור בו מאישור הקצאת המבנה של 'סנהדרין' עבור סמינר 'הישן'. לטענת כהן, בשל ההתנגדות להקצאה לא ניתן לאשר זאת בהליך מהיר אלא יש לקיים נוהל הקצאה רגיל.

בנימוקי העתירה המשתרעת על פני עשרות עמודים מופיעה כל השתלשלות העניינים שהובילו להחלטת העירייה להקצות את המבנה לסמינר ואת מעבר הת"ת למבנה חלופי מרווח ברחוב חכמי בבית וגן, בשל המצוקה של הסמינר במקום הקיים ולאור העובדה שהסמינר הודיע כי לא יפתח את שנה"ל אם תוסדר העברתו למבנה שהובטח לו. בשל כך דרשה העירייה לקיים דיון דחוף של בית המשפט בנושא כדי לקבל החלטה בנושא, ולהורות לבקשת העירייה לשר פנים לחזור ולאשר את ההקצאה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר