"הלב צורח מכאב" • ראיון

רב הכלה שהתחשמלה: "בעלה מצא אותה; הוא רק בוכה"

שני לוי - ברדיצ'בסקי, החלה לפני ארבע שנים לחזור בתשובה. אמש, בעת שהתכוננה לשבע ברכות האחרון שלה, התחשמלה למוות • רב הקהילה בטירת הכרמל זועק בכאב: "אבא, איך אפשר?" (ארץ)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
הכלה שני לוי ע"ה והרב רובין (צילום: מתוך פייסבוק - 'בטר המרכז לבניה ועיצוב', באדיבות המצלם)

פטירתה הפתאומית של הכלה שני לוי - ברדיצ'בסקי, רגע לפני חגיגת השבע ברכות האחרון שלה, מהתחשמלות בביתה, הכתה בתדהמה ובכאב רב את מכריה אשר מבכים את האובדן הגדול.

הכלה ומשפחתה יחד עם בעלה-האלמן דני ברדיצ'בסקי, השתייכו לקהילת "שאגת אריה" בטירת הכרמל, של הרב יחזקאל רובין, שמספר ל"כיכר השבת" על החיזוק שעברו בני הזוג עד לחתונתם יחד ומשחזר את הטרגדיה הנוראית.

"מדובר במשפחה מסורתית", מספר הרב רובין על משפחת הכלה, "שני נמצאת כבר ארבע שנים בתהליך של חזרה בתשובה, בעלה דני, החל להתחזק בשנה האחרונה. ההורים שלו מאוד התנגדו, הם אוקראינים, מתגוררים בקריות, ולכן כשיכלו לראות אותו - הקפיד ללכת רק עם כיפה סרוגה, בגלל התנגדותם לתהליך".

הרב רובין מספר כי דני הגיע לקהילת שאגת אריה דרך חברים שלו שהיו חברים בקהילה וכך החל להתחזק. "מדי פעם היה נוסע למספר ימים לישיבות בירושלים כדי לספוג את האווירה ולהתחזק, להורים שלו הוא היה מספר שנסע לחו"ל", מספר הרב.

הרב יחזקאל רובין

במהלך השיחה, חוזר הרב רובין לרגעים הקשים אתמול, ערב השבע ברכות האחרון של דני ושני, בו מצאה הכלה את מותה מהתחשמלות. "השבע ברכות האחרון היה אמור להיות בבית שלהם", הוא מספר, "כיבדנו את אבא שלה כחזן בתפילת מנחה, לפני ערבית התחילו להתרוצץ שמועות שקרה משהו".

"בעלה מצא אותה שוכבת באמבטיה", מספר הרב רובין, "כשהמים אפילו עדיין לא נפתחו, כנראה זרם החשמל היה כל כך חזק, שרק מנגיעה בברז היא התחשמלה". לדבריו: "היו שם בעיות בחשמל, הוא קפץ כל הזמן, המשכיר שלח להם חשמלאי מקומי ש'סידר' כנראה משהו ארעי, אפילו בלי פחת ראשי. זה ממש מוות ברשלנות".

לאחר השחזור של המוות הנוראי שחוותה הכלה, מתחזק הרב בדבריו ואומר כי "הכל משמים. אף אחד, רק הקדוש ברוך הוא. הלב צורח מכאב - 'אבא איך אפשר'. אנחנו בדיוק בראש חודש, אמרנו בהלל 'יקר בעיני השם המוותה לחסידיו'. זה יקר בעיניו - דווקא מחסידיו. והם היו ממש כאלה, צדיקים".

שני לוי ע"ה (צילום: מתוך פייסבוק - 'בטר המרכז לבניה ועיצוב')

"היא שמרה כל השנים על קדושה וטהרה", סופד הרב בכאב לכלה שני ומספר כי שתי האחיות הנשואות שלה, "חרדיות כבר מזמן". הרב מוסיף כי "היא התחתנה מתוך טהרה כמו שצריך והכי ששייך. הכל חשבונות שמים. אנחנו קטנים, מה אנחנו מבינים".

באשר לבעלה דני, אומר הרב כי "הוא לא יודע מה קורה עם עצמו, כל הזמן בוכה ואומר כי 'הכל בגלל העוונות שעשיתי'". הרב רובין מוסיף כי עם ההורים של דני קשה לו לתקשר. "בדיוק בחתונה הפשיר היחס ביניהם, ונדהמתי איך שהאבא ממש בכה מהתרגשות ומשמחה. הם בדיוק השלימו עם זה שהבן שלהם נהיה חרדי", הוא מספר בכאב.

במהלך הראיון הביע הרב תקווה כי הלווייתה של שני תיערך עוד היום וזמן קצר לאחר מכן גופתה שוחררה מאבו כביר והלווייתה תיערך בשעה 16:30 בטירת הכרמל.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר