באשמת הסינים

מתקן הסבון "הגזעני" שלא מנקה יד שחורה • צפו

תיעוד מפעילותו המוזרה של מתקן סבון לניקוי ידיים, מוכיח כי הוא "מפלה" ידיים בעלי גוון עור כהה. האם מדובר בתקלה טכנית או בתכנון מכוון של סינים גזענים? צפו ושפטו (מענין)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
המתקן המעצבן (צילום מסך: מתוך @nke_ise בטוויטר. תמונה ראשית, אילוסטרציה: shutterstock)

ויכוח לוהט מתפשט ברשתות החברתיות בימים האחרונים, בעקבות סרטון תמוה המתעד את פעילותו המוזרה של מתקן סבון אוטומטי שייצרה חברה סינית.

עובד של פייסבוק צילם את המתקן שלא מגיב לבעלי עור כהה. גבר עם גוון עור בהיר נראה בו כשהוא מושיט את ידו קדימה והמתקן משחרר עליו סבון כצפוי, אלא שאז גבר בעל עור כהה יותר שם את ידו מתחת למכשיר ואליו הסבון לא מגיע.

בסרטון שפורסם על ידי Chukwuemeka Afigbo נצפה האיש בעל גוון העור הכהה ממשיך ומוציא מגבת נייר לבנה ומניח אותה על ידו, וזה עוזר: הפעם הסבון משתחרר על מגבת הנייר הלבנה.

גולשים רבים דנים בטוויטר ומתווכחים האם מדובר בגזענות מתוכננת מראש של הסינים הידועים ביחסם הלא סימפטי לשחורים או בתקלה טכנית של המכשיר בלבד.

לפי בדיקה שערך עיתון ה'דיילי מייל', המתקן פועל באמצעות חיישן אינפרא אדום לזיהוי ידיים, שמאז ומתמיד כושל בזיהוי גוונים כהים בגלל האופן בו הוא עובד: הוא שולח החוצה אור בלתי נראה ממנורת LED אינפרא אדום, וכשאדם מניח לפניו את ידו, היא משקפת בחזרה את האור אל החיישן ואז מתחילה פעולתו.

מה שגורם, שעור גוף כהה הקולט את האור לא משקף אותו חזרה למתקן, ולכן הסבון אינו משתחרר כמצופה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר