מחאה ירוקה

לבנוני שתל עץ בגבול - לבקשת נסראללה

לבנוני נענה לקריאתו של מזכ"ל חיזבאללה לשתול עצים בגבול ישראל ותיעד את עצמו שותל עץ בגבול. ישראל התלוננה כי חיזבאללה אוסף מודיעין באמצעות ארגון ירוק (העולם הערבי)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
(צילום: מתוך הרשת)

לפני כשבוע וחצי קרא מזכ"ל חיזבאללה, חסן נסראללה, לתושבים הלבנונים הגרים בסמוך לגבול עם ישראל "לשתול עצים כחלק מההתנגדות", כי ישראל "מפחדת מהעצים" וחושבת שהם כלי נשק בידי אזרחי דרום לבנון ואנשי חיזבאללה. ואכן, נראה כי הבקשה של נסראללה נשמעה בשטח ולפחות אדם אחד אף ביצע ותיעד את המעשה.

ביממה האחרונה העלה גולש לבנוני לרשת תמונות שלו ושל חברו שותלים עץ רק מטרים ספורים מהגבול שבין ישראל ללבנון, באזור הכפר עדייסה.

הגולש, עלי נאצר, כתב: "שותלים את העץ בגבול בין לבנון לפלסטין אל מול עיניו של האויב. בהנחייתך, אדון מיליון העצים". בתמונות נראים השניים שותלים כביכול עץ כשבצד השני חיילי צה"ל. אחד מהם החזיק שלט עם כיתוב בערבית ועברית. בכיתוב בעברית נכתב: "אנחנו חופשיים, רוצים לשתול עצים בגבול". בכיתוב בערבית נכתב: "העץ הכי יפה בגבול לעיניך, חסן נסראללה".

מדובר כאמור בתגובה לנאומו האחרון של נסראללה שבו הגיב על התלונות של ישראל לאו"ם, שלפיהן בין היתר חיזבאללה משתמש בארגון סביבתי שעוסק בשתילת עצים ליד הגבול כדי לאסוף מודיעין. בנאומו לגלג נסראללה על ישראל ש"אפילו מפחדת מעצים בגבול" וקרא לתושבי דרום לבנון להמשיך לשתול עצים כיוון שזה חלק מההתנגדות.

לפני כחודשיים חשפה ישראל בפני מועצת הביטחון של האו"ם מידע מודיעיני ולפיו חיזבאללה פרס רשת של עמדות תצפית לאורך גבול לבנון במסווה של ארגון תמים. לפי המידע, בחודשים שקדמו לכך חיזבאללה הקים את רשת העמדות באמצעות ארגון הפועל מטעמו וממומן על ידו שנקרא "ירוק ללא גבולות" ("Green Without Borders").

הארגון פועל לקידום חקלאות וסביבה, בניית חוות חקלאיות ואיסוף מידע אקולוגי. מטרתו המוצהרת – להרחיב את האזורים הירוקים בלבנון ולהעלות את המודעות להגנת הסביבה אך ככל הנראה כמו כל דבר שקשור לחיזבאללה נעשה בו שימוש לצרכי המודיעין של הארגון הרצחני.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר