כך חוסל המחבל

'האזרח X' הביא לחיסולו של המחבל מספרד

המשטרה הספרדית חשפה כיצד נתפס וחוסל המחבל הרוצח מברצלונה שנמלט • אזרח ספרדי זיהה את המחבל נוהג במהירות ומיהר להזעיק את כוחות הביטחון הספרדיים (חדשות)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
יונס אבו יעקב (צילום: המשטרה הספרדית)

כיממה לאחר חיסולו של המחבל מברצלונה בספרד מתחילים להתפרסם הפרטים סביב חיסולו של המחבל שרצח 14 בני אדם ופצע יותר מ-100.

על פי המשטרה הספרדית, "האזרח X" הוא אחד האחראים המרכזיים לחיסול המבוקש מספר 1 באירופה. המשטרה המקומית שיבחה בעל כרם שהיה זה שהביא לסיום המצוד אחרי יונס אבו-יעקוב. "התודות שלנו נתונות לאזרח X על שיתוף הפעולה המכריע שלו במבצע בסוביראטס. יש לך חלק חשוב במלחמה בטרור", צייץ בטוויטר דובר מטעם משטרת ספרד.

האיש שמכונה 'האזרח X' בשל חשש לשלומו הוביל את המשטרה אתמול אחר הצהריים (שני) אל אבו-יעקוב, אחרי שזיהה אותו נוהג במהירות מופרזת בשטחו בעיירה סוביראטס.

האזרח התקשר למשטרה, בתוך דקות שוטרים חמושים פשטו על האזור ואיגפו בצדי השדה את החשוד, בן 22 ממרוקו. אבו-יעקוב החל לצעוק "אללה אכבר" תוך שהוא נושא חגורת נפץ, שאחר כך התברר כי אינה אמיתית, ואז נורה למוות על ידי השוטרים. מותו הביא לסיום המצוד, לאחר שמוקדם יותר יתר 11 שותפיו לחוליית הטרור חוסלו או נעצרו.

על פי הדיווחים בספרד, "האזרח X" לא היה היחיד שדיווח על החשוד. ג'וזף לואיס טראפרו, מפקד משטרת קטלוניה, מסר כי שני שוטרים דיווחו מוקדם יותר על גבר שנראה כמו המחבל החשוד בזמן שהיו בניידת שלהם. בערך באותו הזמן התקשרה אישה ואמרה כי היא בטוחה שראתה את אבו-יעקוב פורץ לכרם "קייבס ונטורה סולר", הסמוך לתחנת הדלק "אמוקו".

האישה סיפרה כי החלה לחשוד בגבר לאחר שזיהתה כי הוא לובש בגדים עבים ושרוולים ארוכים, בצהרי יום קיץ חם. רוזר ונטורה, שאביה הוא בעלי הכרם, אמרה כי גם היא התריעה למשטרת קטלוניה על רכב שחוצה את שטח הכרם במהירות מופרזת, בזמן שהיה סגור למבקרים. היא טוענה כי החשוד התקרב לבית, אבל נמלט לאחר שהחלה לצעוק לעברו.

המצוד אחרי אבו-יעקוב נמשך ארבעה ימים. לאחר שדרס עשרות ביום חמישי בלה רמבלה, הוא ברח מהזירה ברגל. מהחקירה עלה כי הוא צעד במשך כשעה וחצי, דרך שוק לה בוקרייה המפורסם ועד סמוך לאוניברסיטת ברצלונה.

בעיירה סנט ג'סט דסברן הסמוכה לברצלונה הוא שדד רכב ודקר למוות את הנהג - פאו פרז, הקורבן ה-15 במתקפת הטרור. בהמשך ניגח אבו-יעקוב מחסום משטרתי ועדיין הצליח לברוח, עד שאותר בכרם ונורה למוות.

חמשה מחבריו, שניסו לבצע פיגוע בעיירה בקמברילס, חוסלו בידי המשטרה הספרדית.

אתמול אישרה המשטרה כי עבדל-באקי א-סאטי, האימאם שעמד מאחורי מזימת הטרור, נהרג בפיצוץ בעיירת הנופש אלקנאר - שם אחסנו המחבלים עשרות מכלי גז, במטרה להשתמש בהם בפיצוץ משאיות תופת. אותו פיצוץ הוביל למעשה לשינוי התוכניות שלהם ולהקדמת מסע הטרור.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר