בגלל צפון קוריאה

הסינים זועמים: הסנקציות נגד סינים - טעות

בסין זועמים על ההחלטה האמריקאית להטיל סנקציות על חברות ואישים סיניים בשל סיועם לתכנית הטילים של צפון קוריאה. בבינג'ינג זועמים ודורשים ביטול הסנקציות (בעולם)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
נשיא סין בביקורו בבית הלבן (צילום: D. Myles Cullen, הבית הלבן)

שגרירות סין בוושינגטון פרסמה אמש (ג') הודעה שבה היא דורשת מהממשל האמריקני לחזור בו מהסנקציות שהטיל אתמול אחר הצהריים נגד חברות סיניות ורוסיות בשל תוכנית הטילים של צפון קוריאה, כשלטענת האמריקאים הסינים מסייעים לקוריאנים בהתקדמותם בתכנית הבעייתית.

"לתקן את הטעות הזו באופן מיידי", נמסר בהודעת השגרירות הסינית בוושינגטון. "אנו מפצירים בארה"ב לתקן את הטעות שעשויה לפגוע בשיתוף הפעולה בין המדינות בנושאים שונים".

עוד נמסר בהודעת השגרירות הסינית כי "אנו מתנגדים לסנקציות לפי תוכנית העבודה של מועצת הביטחון, במיוחד נגד אישים וחברות סיניות".

ממשל טראמפ הטיל סנקציות נגד שישה אישים ו-10 חברות. לכולם מכנה משותף אחד - קשרים כלכליים עם תוכנית הטילים של צפון קוריאה. "זה לא מקובל שיש קשרים רוסיים וסינים שמאפשרים לצפון קוריאה לייצר הכנסה שתהיה שימושית לייצור נשק להשמדה המונית", אמר שר האוצר האמריקני סטיב מנוצ'ין.

בין החברות הסיניות שעליהן הוטלו סנקציות נמצאת חברת הסחר הבינלאומית מינגז'אנג, שלפי משרד האוצר האמריקני נחשבת לבת בריתה המרכזית של בנק הסחר המרכזי של צפון קוריאה, שנמצא תחת סנקציות אמריקניות מאז שנת 2013. בחודש יוני האחרון האשימה התביעה האמריקנית את החברה הסינית בהלבנת כספים עבור צפון קוריאה.

בארה"ב גם מנופפים באיומים צבאיים, בתחילת השבוע החל התרגיל הצבאי השנתי המשותף לצבאות ארה"ב ודרום קוריאה, תרגיל שהרגיז מאוד את המשטר בפיונגיאנג. אמנם כרגע נראה כי ארה"ב וצפון קוריאה חדלו להתקוטט באמצעות הודעות לתקשורת, אך המלחמה עברה לדרג הדיפלומטי כשסין מנסה לסייע לבת בריתה.

מוקדם יותר החודש דיווח העיתון "גלובל טיימס", שנמצא בבעלות הממשלה הסינית, כי אם ארה"ב תתקוף את צפון קוריאה - סין תעצור בעדה. עוד נכתב כי סין תישאר ניטרלית אם צפון קוריאה תבצע מתקפה שתאיים על ארה"ב, כך בעצם מזהירה סין את צפון קוריאה שלא "לעשות שטויות" אך מנגד מנסה להבהיר לטראמפ כי היא תתייצב לצדו של הרודן קים ג'ונג און.

בינתיים קים ג'ונג אןו ממשיך לצפצף על האמריקאים, והבוקר הוא הורה לייצר עוד מנועי רקטות וראשי נפץ לרקטות. כך דיווחה סוכנות הידיעות הרשמית KCNA.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר