זעזוע ושאט נפש

חילול הקודש: יריעות ספרי התורה הוברחו מתחת לבגדים

נשות הפרובוקציה הגיעו כמידי חודש לרחבת הכותל המערבי כשהן מנסות להבריח את ספרי התורה כשהיריעות מוצמדות לגופן. המאבטחים מנעו את הברחת היריעות המחוללות בצורה מחפירה (בארץ)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
נשות הכותל, ארכיון (צילום: הדס פרוש, פלאש 90)

הבוקר, ראש חודש אלול התקיימה בכותל הפרובוקציה החודשית של נשות הכותל שהתפתחה לשמחתן של הנשים ותומכיהם למהומה של ממש.

לאחר שלא הותר להן להכניס ספרי תורה לרחבת הכותל ניסו הבוקר נשות הכותל להבריח יריעות של ספר תורה כשזה מוצמד לגופם מתחת לבגדיהם. היריעות נתפסו בידי המאבטחים והן לא הורשו להכניס אותן. מתפללים רבים הביעו שאט נפש מבזיון ספר התורה.

רב הכותל המערבי, הרב שמואל רבינוביץ', מסר בתגובה לאירועים כי הוא היה מזועזע למראה המאבקים הפיזיים שהתחוללו ברחבת הכותל הבוקר כשהוא מגנה את שני הצדדים. "היום, ראש חודש אלול, נחצו כל הקווים האדומים - אלה מבריחות ספרי תורה קדושים כשהם כרוכים על גופן ממש, אלה מסתירים משרוקיות, והכל לשם מה?! לשם "קדושת" מלחמת האחים בכותל המערבי".

"סדרני הכותל מיומנים במתן שירות למתפללי הכותל, ולא בפיזור הפגנות. אין ביכולתנו להשתלט על המיעוט הקנאי שמבקש לזרוע הרס וחורבן בכותל. אני משבח את המתפללים שלא נגררו אחר הפרובוקציות וקיימו את תפילת ראש החודש כסדרה. אירועים אלה הם חילול השם נורא. זהו זמן תשובה", אמר הרב רבינוביץ' כשהוא מוסיף כי תקיעת השופר של היום לא הייתה קריאה לתשובה ולהתעוררות אלא קריאה למלחמה בין היהודים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר