"קופה קטנה"

החשדות נגד שטיינמץ: עסקת נדל"ן מזויפת במטרה לשוחד

במשטרה חושפים את החשדות כלפי המיליארדר בני שטיינמץ שנעצר לפני כשבוע, לפיהן רכש שטיינמץ קרקע ב-9 מיליון יורו במקום ב-3 מחירה האמיתי והיתרה שימשה עבור שוחד (בארץ)

שטיינמץ בבית המשפט (צילום: פלאש 90)

במשטרה חושדים כי 6 מיליון אירו שימשו כ"קופה" קטנה של איש העסקים והמיליארדר בני שטיינמץ לעסקאות השוחד שבהן הוא חשוד באפריקה. עדויות שיש בידי חוקרי המשטרה מבססות חשד לכך שהעסקה הפיקטיבית ברומניה כללה כסף שהועבר לטובת תשלומי שוחד, בין היתר 1.5 מיליון אירו לאשתו של נשיא גינאה לשעבר. שטיינמץ מכחיש את כל החשדות נגדו וטוען כי העסקאות היו כשרות וכי לא היה לעצור אותו.

במסגרת הפרשה בה נחקר ונעצר שטיינמץ, חוקרי להב 433 חושדים כי באמצעות עסקה פיקטיבית בשנת 2009 של רכישת קרקע ב-9 מיליון אירו, מומנו עסקאות השוחד של שטיינמץ לצורך כרייה באפריקה. על פי מה שהוטח בו בחקירתו בשבוע שעבר, אחת העסקאות קשורה לקרקע של איש עסקים, מוכר מאוד בקהילה העסקית בישראל, שהייתה שווה באותה השנה כ-3 מיליון אירו. על פי חשד החוקרים, במסגרת קידום הקשר הפלילי "נקנתה" הקרקע ב-9 מיליון אירו. 6 מיליון אירו, חושדים החוקרים, נותרו כקופה קטנה על מנת לשחד גורמים שונים בעולם, שאותו איש עסקים העביר להם את הכסף בהוראת שטיינמץ.

שטיינמץ שוחרר למעצר בית ביום שישי האחרון למשך 15 ימים והוטל עליו צו עיכוב יציאה מן הארץ למשך חודשיים. בשל צו איסור פרסום שהטילה המשטרה על חלק מהחקירה, לא ניתן לספר על הראיה המרכזית שהיא אוחזת כעת בידה, אבל כן ניתן לצטט את שופט בית משפט השלום בראשל"צ, מנחם מזרחי שכינה אותה "דרמטית".

שטיינמץ מכחיש את המיוחס לו וטוען כי אינו משבש את החקירה וכי שיתף פעולה עם החוקרים במשך שמונה חודשים: "לא עשינו כלום. אין פה כלום ולא היה פה כלום. ודאי שאני לא משבש. להוציא צו מעצר זה דבר נורא", ציין באחת מהארכות המעצר הקודמות.

שטיינמץ וארבעה אנשי עסקים נוספים נעצרו לפני יותר משבוע בחשד למתן שוחד, הלבנת הון, זיוף מסמכים, רישום כוזב במסמכי תאגיד, מרמה והפרת אמונים ושיבוש מהלכי משפט. בחקירה היו מעורבים גם ה-FBI ומשטרת שווייץ. בין הנחקרים: היועץ האסטרטגי טל זילברשטיין. יצוין כי נגד זילברשטיין אין טענה על שוחד או שיבוש, אלא על שתי חשבוניות שנתן ב-2011 עבור ייעוץ בסכום של מיליון דולר.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר