רשימה מזעזעת

אלכסנדר התאסלם והצטרף לדאע"ש; אחותו - "אני בשוק"

כחלק מהליך שמוביל לאחרונה שר הפנים אריה דרעי במטרה להילחם בתופעת הישראלים המצטרפים לשורות דאע"ש, קיבל משרדו את פרטיהם ונדהם לגלות כי גם 2 יהודים עשו כך (בארץ)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
פעיל דאע"ש בפעולה. אילוסטרציה (צילום: מתוך פייסבוק)

מרשימה שהעביר לאחרונה שירות הביטחון הכללי לידי גורמים במשרד הפנים, עולה כי לא פחות מ-20 ישראלים הצטרפו ללחימה בסוריה לצד דאע"ש, בהם גם שניים שנולדו יהודים והתאסלמו.

כזכור, כדי להילחם בתופעת הערבים הישראלים המצטרפים ללחימה בשורות הארגון הרצחני, יזם שר הפנים ויו"ר ש"ס אריה דרעי תיקון לחוק האזרחות כך שיתאפשר לשלול את אזרחותם של ישראלים הפוגעים בביטחון המדינה אף אם הם לא נמצאים כעת בגבולות המדינה.

כאמור, על פי הפרסום בחדשות 2, שני יהודים - על פי חוק השבות - נמצאים אף הם ברשימה השחורה: הצעירה שבהם (28) עלתה מברית המועצות וגדלה באשדוד, שמו של השני הוא אלכסנדר (32) שעלה אף הוא מברית המועצות והתגורר בלוד.

עולה מרוסיה שהתאסלם והצטרף לדאע"ש (צילום ארכיון: מתוך ynet, דוברות המשטרה)

לדברי אחותו של אלכסנדר בראיון לחדשות 2: "אני לא יודעת שהוא בעניינים האלה. אני בכלל לא יודעת את האינפורמציה הזאת. אני יודעת שהוא נסע לאוזבקיסטן, או בעצם לטורקיה. אני לא כל כך בקשר איתו. אני לא יודעת כלום על דברים כאלה, אני בשוק שאני שומעת את זה".

שאר השמות המופיעים ברשימה הם של ערבים ישראלים: שניים ממזרח ירושלים, שניים מכפר קסם, שניים מבועיינה, שניים מג'לג'וליה ועוד כמה מכפרים ערביים אחרים. איש דאע"ש אחר הוא ערבי ישראלי מהכפר פוריידיס ששירת כלוחם בצה"ל והחליט משום מה להלחם גם בשורות הארגון האסלאמי בסוריה.

לפי הערכות גורמי הביטחון, כ-60 ערבים ישראלים הצטרפו לאורך השנים לארגון 'המדינה האסלאמית'. חלקם נהרגו, וחלק אחר חזרו לישראל ונעצרו מיד.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר