סוגיית ה'בראקל'

הגרמ"ש קליין: מתנצל בפני רבה של בני ברק

עם שובו מחו"ל, שלח הדיין הגרמ"ש קליין מכתב לגרמי"ל לנדא רבה של בני ברק, בעקבות הפרשנות הפוגענית שניתנה לפסקו ההלכתי אודות עוף ה'ברקאל'. הוא אף מבקש לקבוע דיון בענין (חרדים)

ישראל כהן | כיכר השבת |
הגרמ"ש קליין (צילום ארכיון: סטודיו דוד זר)

הדיין הגאון רבי משה שאול קליין חזר לאחרונה לישראל, עם תום ביקורו בחו"ל, ונדהם לגלות כי חתימתו על מכתב הלכתי הפוסק להתיר את עוף ה'בראקל', פורש כפגיעה ברבה של בני ברק הגאון רבי משה יהודה לנדא שפסק לאיסור.

בשל כך, הוא שיגר אליו מכתב אישי בו כתב כך: "לכבוד הגאון החסיד מורנו רבי משה יהודה לייב לנדא שליט״א, רב אב"ד עיר התורה והחסידות בני ברק. באתי בדברים דלהלן להתנצל בפני כבוד תורתו מאחר שבאתי עתה מחו"ל ושמעתי מאנשים שהיה משתמע כאילו יש איזה פירוד לבבות ח"ו ביני לבין מעלת כבודו. אמנם האמת אינו כן".

מכתבו של הרב קליין
מכתבו של הרב קליין לרב לנדא

"ראשית, דבר ידוע לכל שזכיתי לשמש את מורי ורבי הגאון פוסק הדור בעל שבט הלוי זצ"ל והנני נאמן לפסקיו, וכבוד מורי ורבי זצ"ל הורה במעמד אלפי ישראל שמעלת כבוד תורתו הוא רבה של בני ברק וזכיתי להיות במעמד קידוש השם זה".

הרב קליין ממשיך וכותב: "ובנוסף לזה כשהיה כמה פעמים מי שרצה לתת הכשר בעיר בני ברק באו אלי בשליחותכם שאשתדל ע״י מורי ורבי זצ״ל לבטל את זה וכמה פעמים הצלחתי בזה".

סערת כשרות העוף - בערוץ 10 (באדיבות ערוץ 10)

הגרמ״ש קליין מרחיב על כך שהוא עצמו משתמש ומסתמך על כשרותו של הרב לנדא, ומסיים: "ולעצם העניין המדובר, אם ירצה מעלת כבוד תורתו הרמה לשמוע מה שיש לי לומר בזה אשמח לבוא אליו וגם אני לשמוע מה שיש למעלת כבודו לומר בזה, ונא יודיעני הזמן המוכשר לכך".

יצויין כי מקורביו של הגרמ״ש קליין טוענים כי יש להפריד בין הדברים וכי לגופו של עניין הוא מבקש לדון עם הרב לנדא לעומק הסוגיה ולהכריע יחד עמו כאשר הוא עדיין סבור שהעוף כשר אולם מכיוון שהדברים יצאו מפרופורציה ונגרמה בגינו פגיעה ברב העיר הרי שהוא מתנצל על כך באופן אישי.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר