פיתוח ישראלי-צרפתי

הלוויין החל לשדר: כך נראית העיר ירושלים מהחלל

הלווין הישראלי החדיש ששוגר לחלל בתחילת החודש החל לשגר משם תמונות ראשונות. המצלמות המשוכללות מזהות עצמים בקרקע, עד לכדי דליפה בטפטפות, זיהום במאגרי מים וחסר של מים לגידול צמחים (מענין)

ירושלים מהחלל (צילום: ונוס )

"ונוס", הלוויין הישראלי לניטור חקלאי וחקר הסביבה, שנבנה בתעשייה האווירית עבור סוכנויות החלל של ישראל וצרפת, החל לשדר תמונות ראשונות מהחלל.

בין התמונות הראשונות מופיעה גם תמונה של העיר ירושלים וסביבתה. התמונות צולמו במצלמה עם איכות חסרת תקדים וניתן לזהות בתמונות עצמים מהעיר. בין התמונות הנוספות שפורסמו - תמונות מהעיר מרסיי בצרפת, משדות ליד פיניקס באריזונה ומיערות טרופיים בפרו.

במשרד המדע אומרים כי אזור העיר ירושלים שמועד לשריפות משתוללות חוזרות ונשנות בעיקר בתקופות של גלי חום, יובש ובצורת, ייעזר על ידי המידע שיגיע מהלוויין ונוס, בעזרתו יוכלו המדענים לפתח שיטות חדשות לאפיון המערכת האקולוגית באזור, וכך להבין מהם גורמי הסיכון ולהפחית אותם.

עוד אומרים במשרד, כי הממצאים יתרמו גם לחקר ההתחממות הגלובלית. "התמונה מדגימה את סוג המידע שיפיק הלוויין בשנים הקרובות לטובת המחקרים, ואלה ישליכו על חקלאות, מדיניות וכלכלה".

אזור מיוער בפרו (צילום: ונוס)

הלוויין ונוס שוגר בתחילת החודש כאמור בשיתוף פעולה בין סוכנות החלל הישראלית במשרד המדע לבין סוכנות החלל הצרפתית.

מאז שיגורו, עבר הלוויין סדרת בדיקות ובחינות של המערכות השונות שעליו. ללוויין, שנבנה בתעשייה האווירית, מנוע חשמלי חדש שפותח ב'רפאל' ומאובזר במצלמה באיכות גבוהה מאד שפותחה ב'אלביט', וכן במצלמת ב-12 אורכי גל שונים - מה שאומר שבכל מצלמה ישנם 12 חיישנים שכל אחד מהם מצלם באורך גל אחר, וכך כל תמונה שמצולמת מורכבת מ-12 שכבות שונות ומכסה 740 קמ"ר.

בנוסף, בזכות המספר הרב של צבעי המצלמה ניתן להבחין בתמונות בפריטים על הקרקע שצולמו מהחלל, עד כדי כך שניתן לזהות דליפה בטפטפות, במזיקים, בזיהום במאגרי מים או אפילו במצב בו לצמחים חסר מים.

הלוויין תוכנת כך שיצלם פעם ביומיים 10 אזורים נחקרים קבועים ברחבי העולם. בישראל, לדוגמה, יצלם הלוויין שלושה פסי צילום: גליל, מישור החוף והנגב. אזורים אלו כוללים את מרבית הפארקים הלאומיים ושמורות הטבע, היערות והתחנות האקולוגיות. התמונות יועמדו לטובת אוניברסיטאות, רשויות ממשלתיות ומכוני מחקר.

שר המדע והטכנולוגיה אופיר אקוניס אמר לאחר פרסום התמונות: "רואים את היופי של ירושלים גם מהחלל. ההצלחה של שיגור ונוס באה לידי ביטוי בתמונות הראשונות שהתקבלו ממנו - וזו רק ההתחלה. האנושות כולה תיהנה בשנים הקרובות מהצילומים, שיסייעו למחקרים פורצי דרך בתחומי הסביבה, מדעי כדור הארץ, מים ומזון".

אזור ירושלים מהחלל (צילום: ונוס)
אזור מרסיי בדרום צרפת (צילום: ונוס)
שטחים חקלאיים בפיניקס (צילום: ונוס)

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר