ערב חגי תשרי

הסיוע הכלכלי לחגים: כ-3 ש"ח לאדם

בשנים קודמות קיבלו עמותות הצדקה השתתפות של 40 שקלים ממשרד הרווחה לכל סל מזון. אולם הסיוע קוצץ, והשנה יעמוד על 9 שקלים שתקבל בפועל כל משפחה (חדשות, ארץ)

אילוסטרציה. למצולמים אין קשר לכתבה (צילום: Olivier Fitoussi /Flash90)

בשנים קודמות, קיבלו עמותות הצדקה הרבות הדואגות למזון למשפחות במצוקה כלכלית, השתתפות של 40 שקלים ממשרד הרווחה לכל סל מזון, כשבפועל סלי המזון שחולקו היו בשווי 150 שקלים למשפחה. לקראת חגי תשרי שבפתח, הודיע משרד הרווחה כי יפחית משמעותית את הסיוע, כך שבפועל כל משפחה תקבל 9 שקלים בלבד, כמו בחג הפסח האחרון.

חלק נכבד מאותו סיוע שמעניק משרד הרווחה מגיע מכספי ועדת העיזבונות הבנויה מתרומות המגיעות מתורמים מרחבי העולם המעבירים כספים למדינה למטרות רווחה שונות. בשנים עברו דאג השר הממונה להוסיף לתקציב זה גם סכומים נכבדים מכספי המדינה בכדי לסייע לעמותות והארגונים החברתיים בנטל הכבד המוטל על כתפיהן, אך ככל הנראה השנה הסכום שיחולק על ידי משרד הרווחה יעמוד על סך של עד כ-3 ש"ח לאדם לחג, סכום שלא מספיק לכיכר לחם אחת.

יוסי ויטמן, מנכ"ל חברת 'משאבים' לייעוץ לעמותות, אומר ל"כיכר השבת" כי מספר האנשים הפונים בבקשה לסיוע עולה בכל חודש באופן משמעותי, וכי "במקום שמשרד הרווחה יעשה את המוטל עליו, הוא מקצץ איפה שרק ניתן".

יוזכר, כי המשפחות הנתמכות ע"י ארגוני הצדקה הן משפחות עניות הנזקקות לתמיכה שוטפת של העמותות, אולם בהתקרב החגים ישנה מצוקה ניכרת וגדלה של אנשים שאינם מסוגלים לארגן שולחן חג עם אוכל עבור ילדיהם. בקרב העמותות ישנו חשש כי לא מדובר רק בתקציב ה"קמחא דפסחא" ו"חג נוסף" שהולך ונעלם, כי אם במדיניות כוללת שתעצור לחלוטין את תקצוב סלי המזון.

בנוסף, אנו עומדים לקראת סוף שנת התקציב ועדיין לא פירסם משרד הרווחה את האפשרות להגיש תמיכה לעמותות המחלקות סלי מזון חודשיים לנזקקים וזאת מחוסר תקציב בתקנה ייעודית זו.

יצוין, כי בערב חג הפסח נשלח מכתב של חברי כנסת ממגוון רחב של סיעות לשר הרווחה בנדון בבקשה להגדיל את הסיוע הניתן ע"י משרד הרווחה.

תגובת משרד הרווחה: "הטענה כי המשרד קיצץ את הסכום לעומת הסכום שהוקצה בשנת 2016 אינה נכונה- גם בשנת 2017 יעניק המשרד תמיכות להשתתפות ברכישת סלי מזון לחלוקה בפסח ובחג נוסף (ראש השנה), בסכום של 17 מיליון ₪".

"נציין כי בהנחיית שר העבודה והרווחה חיים כץ, יצא המשרד השנה בפרויקט תקדימי לביטחון תזונתי לאורך כל השנה ובצורה מכבדת, במסגרתו מחולקים כרטיסי מזון לאלפי משפחות הסובלות מאי-ביטחון תזונתי כרטיסים מגנטיים נטענים לרכישת מזון בשווי 500 ש''ח ₪ מדיי חודש, בהשקעה הנאמדת בלמעלה מ-60 מיליון ש''ח. התכנית מופעלת כיום ב-36 רשויות ועד כה כבר חולקו כרטיסים ללמעלה מ-7,000 משפחות, עד סוף השנה המיזם צפוי להתרחב לרשויות נוספות ולכ-15,000 משפחות".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר