פרשת המעונות

דיווח: "בפרקליטות מתייחסים למני נפתלי כעד מדינה"

לקראת הגשת כתב אישום נגד שרה נתניהו רעיית ראש הממשלה בפרקליטות מתייחסים לאב הבית לשעבר מני נפתלי כעד מדינה. "נפתלי הפליל את עצמו בעדותו" (חדשות, בארץ)

מני נפתלי. ארכיון (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90 )

מני נפתלי, מי שהיה אב הבית במעון ראש הממשלה בנימין נתניהו, זוכה למעמד של עד מדינה בפרשת המעונות - כך פורסם הערב בחדשות 2. על פי הפרסום, גורמים משפטיים סיפרו כי בדיונים האחרונים לקראת הגשת כתב האישום נגד רעיית ראש הממשלה שרה נתניהו, ההתייחסות לנפתלי היא כשל עד מדינה. עוד נטען כי מני נפתלי ביקש הגנה מפני הפללה עצמית כשניגש מיוזמתו למשטרה בתחילת הפרשה.

לאחר שנפתלי מסר את עדותו במשטרה, התברר כי חלק מהעבירות אותן עבר היו לכאורה בהוראה ישירה של הגב' נתניהו. עוד עולה כי נפתלי ביצע את העבירות לכאורה בכדי לרצות את הגב' נתניהו ולזכות ב'קביעות' בעבודתו בבית ראש הממשלה.

ההחלטה להתייחס לנפתלי כעד מדינה היא משמעותית, שכן עדי מדינה הם בדרך כלל עבריינים שביצעו עבירה ומקבלים טובות הנאה מהפרקליטות בשל עדותם.

בחדשות 2 נטען בשם גורמים המעורבים בחקירה כי למשטרה "לקח הרבה זמן", אך לבסוף הצליחו להגיע לחיזוקים לעדותו של נפתלי ועל פי הערכות כבר בימים הקרובים יוגש נגד הגב' נתניהו כתב אישום.

ככל הנראה, שרה נתניהו תואשם בארבע עבירות שונות במסגרת פרשת המעונות. על פי הערכות, העלות הכוללת למדינה של עבירות אלו מסתכמת במאות אלפי שקלים.

יוזכר, כי היום הודיעו היועץ המשפטי לממשלה ופרקליט המדינה שי ניצן כי פרשת המעונות תוכרע בקרוב. ההודעה נמסרה בעקבות עתירתו של עיתונאי הארץ אורי משגב שדרש מבג"ץ "להורות למשיבים לקבל החלטה בתיק ללא דיחוי".

מנדבליט וניצן ביקשו היום מבג"ץ לדחות את העתירה של עיתונאי הארץ בטענה כי: "הניסיון לכפות לוח זמנים לקבלת הכרעה בתיק חקירה נעדר כל בסיס משפטי, ויש בו כדי להביא לפגיעה קשה בעבודת רשויות אכיפת החוק".

לדבריהם "מסגרת הזמנים נגזרת מן הפעולות הנדרשות ומן הצורך לקבל החלטה מושכלת על יסוד תשתית עובדתית ומשפטית מלאה, כתבו והתיק עדיין אינו בשל לקבלת החלטה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר