טרור באירופה

רכב תופת התגלה ליד אולם הופעות בהולנד

רכב מסחרי עמוס בבלוני גז התגלה אתמול ליד אולם הופעות בעיר רוטרדם שבהולנד לאחר התרעה של כוחות הביטחון הספרדים. הנהג בעל אזרחות ספרדית נעצר ונחקר (בעולם)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
זירת מציאת הרכב המסחרי (צילום: מתוך טוויטר)

מתיחות באירופה: רכב מסחרי ובו מכלי גז התגלה אמש (ד') סמוך לאולם הופעות ברוטרדם שבהולנד, שעות לאחר שמשטרת ספרד העבירה מידע למשטרת הולנד. מידע זה הוביל לביטול מופע שהיה אמור להתקיים במקום.

ראש העיר רוטרדם, אחמד אבו טאלב, שנחשב כלוחם משמעותי נגד הטרור למרות היותו ממוצא מרוקאי אמר אתמול במסיבת עיתונאים כי ברכב המסחרי שנשא לוחיות רישוי ספרדיות נמצאו מכלי גז. הוא ציין כי לא ברור אם יש קשר בין ההתרעה לטרור שהתקבלה מוקדם יותר לבין הרכב המסחרי. נהג הרכב נעצר לחקירה במשטרה המקומית וחבלנים הגיעו למקום. העיתון הספרדי "אל פאיס" דיווח שהנהג הוא אזרח ספרדי.

משטרת רוטרדם מסרה לסוכנות הידיעות ההולנדית ANP שמופע המוזיקה בוטל בעקבות מידע מקדים שהגיע ממשטרת ספרד.

במקביל, ארבעת העצורים החשודים בהשתייכות לתא הטרור שביצע את הפיגועים בברצלונה ובקמברילס בשבוע שעבר הובאו שלשום לבית המשפט בספרד. אחרי ששניים מהם העידו, סיפרו מקורות כי לפי עדויותיהם האימאם עבד אל-באקי א-סאטי, אימאם מקומי שנהרג בפיצוץ בלוני הגז אותם הכין לצורך פיגוע תופת, היה המוח מאחורי מתקפת הטרור. 15 בני אדם נרצחו בה ו-120 נפצעו. בית המשפט האריך את מעצרם של שלושה מארבעת החשודים - ואחד שוחרר.

רק אחד מארבעת העצורים שהובאו לבית המשפט הודה כי השתייך לתא הטרור. האישומים התלויים נגד החשודים שמעצרם הוארך הם חברות בארגון טרור, רצח, גרימת מהומה והתעסקות בחומרי נפץ.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר