בהובלת איילת שקד

סמכויות 'הדרת נשים' נלקחו מדינה זילבר לטובת גילה גמליאל

שרת המשפטים קיצצה את סמכויותיה של המשנה ליועץ המשפטי לממשלה, דינה זילבר, והעבירה את הסמכות לטיפול בנושאי הדרת נשים לידי השרה גילה גמליאל. גם בשל דרישה חרדית (פוליטי)

ישי כהן | כיכר השבת |
השרה לשוויון חברתי, גילה גמליאל (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)

בחודשים האחרונים שוב ושוב עולה שמה של דינה זילבר, המשנה ליועץ המשפטי לממשלה, בכל מה שקשור לנושא 'הדרת נשים'. ראשי המפלגות החרדיות הגדירו את הנחיותיה "מרושעות", וראו בה כמעין "אוייבת" של ההוויה החרדית בכל מה שקשור לאירועים והפרדה בין גברים לנשים.

כעת מגיעה שרת המשפטים איילת שקד (הבית היהודי) ומקצצת את סמכויותיה של זילבר בנושא 'הדרת נשים'. הממשלה אישרה את נטילת הסמוכיות ומי שיקבל את הסמכות לטפל בנושא יהיה המשרד לשוויון חברתי בראשות גילה גמליאל.

השרה איילת שקד אשרה את הפרטים לעיתון 'בשבע' שדיווח לראשונה על הסיפור ואמרה: "משרד המשפטים אינו צריך לעסוק ביישום מדיניות של משרדים אחרים אלא בנושאים משפטיים".

גילה גמליאל, שמעתה משרדה יהיה האחראי על הנושא התייחסה בשיחה ל'בשבע' לנושא האירועים המופרדים בחברה החרדית והדתית, אירועים שזילבר יצאה נגדם: "כאדם אני לא מאמינה בהכללות גורפות אלא בלדון בכל מקרה לגופו, לכן ישנם מקרים שבהם צו המקום והתרבות הוא קיומה של הפרדה. החברה הישראלית מורכבת מקבוצות תרבותיות ודתיות שונות, לא נכון ולא מוסרי לכפות משהו אחיד לכולם".

לדבריה: "הדבק היחיד שלנו כחברה הוא באפשרות לחוסר אחידות, ואחדות אינה אחידות. אלו יסודות הקיום של מדינת ישראל, לאפשר לכל קבוצה תרבותית ודתית לחיות את חייה לפי אורחותיה המוסריים, הערכיים והדתיים, ובלבד שהכול נעשה לפי חוק. הכול צריך להתדיין בשום שכל ושיקול דעת.

"האם נאסור מחר בבוקר את קיומם של חופים נפרדים או של שעות רחצה נפרדות בבריכות עירוניות והכול בשמו של ערך השוויון? ברור שהדבר ימנע מקבוצות דתיות לממש את זכותן לרחצה בחופים ובמתקני המים. זה מעוות. כממשלה שמבקשת לשמר את אחדותה של החברה הישראלית, אסור לנו בשמו של ערך השוויון או כל ערך אחר לכפות אחידות דעים ואחידות תרבותית ודתית על אף קבוצה בישראל. זה לא דמוקרטי, זה גם לא יהודי. כל אדם רשאי לחיות את חייו לפי אמונתו, ובאחריות המדינה לאפשר זאת".

ח"כ בצלאל סמוטריץ שהתעמת לא מעט עם זילבר ברך על החלטת הממשלה ואמר: "הוצאת הטיפול בנושא מידיה של זילבר היא צעד נכון שהובילה שרת המשפטים, אבל אין בו די. במדינה מתוקנת דינה זילבר הייתה הולכת הביתה מזמן. יש להחזיר את השיח הערכי למגרש הדמוקרטי, ולדחות על הסף כל ניסיון של משפטנים לכפות את דעתם בניגוד לחוק ולשכל הישר".

מלשכת היועץ המשפטי לממשלה נמסר ל"כיכר השבת" כי "היועץ המשפטי לממשלה מברך על הצעד החשוב שנקטה הממשלה בהחלטתה האחרונה, אשר מטילה על הרשות לקידום מעמד האישה במשרד לשוויון חברתי לקיים מעקב ובקרה אחר פעילות משרדי הממשלה לביעור התופעה".

עוד נמסר כי "גב' זילבר תמשיך לשאת באחריות מטעם היועץ המשפטי לממשלה לטיפול בהיבטים המשפטיים העקרוניים הקשורים בנושא, לרבות באלו המפורטים בדוח צוות משרד המשפטים למאבק בהדרת נשים כפי שעשתה עד כה.

"היועץ המשפטי לממשלה משוכנע כי הידע והניסיון הרב והמשמעותי שצברה גב' זילבר ימשיכו לסייע למימוש מחויבות הממשלה לפעולה אקטיבית בנושא".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר