'מעיל הרוח' הישראלי יותקן על טנקים בארה"ב

מערכת ההגנה לרק"ם (רכב קרבי ממוגן) תירכש על ידי צבא ארצות הברית ותותקן על אלפי טנקים אמריקניים. המערכת שינתה את אופי הלחימה של חייל השיריון (צבא וביטחון)

ב. ניסני | כיכר השבת |
המערכת מותקנת על טנק (צילום: מנת"ק )

החידושים הישראלים בתחום הלחימה מפתים צבאות רבים בעולם, צבא ארצות הברית בדרך לחתימה על עסקת ענק לרכישת מערכות ישראליות להגנה על טנקים. לפי שעה הצבא האמריקני בוחן אפשרות להתקין על מערך השריון שלו את מערכת 'מעיל רוח' שהוכיחה את עצמה לא אחת בקרבות בהם השתתפו טנקים ישראלים.

הגנרל דייויד באסט, מי שאחראי על מערכות הלחימה הקרקעיות בצבא האמריקאי אמר השבוע: "אנחנו מאוד קרובים להחלטה בנוגע למעיל רוח",

הגנרל הוסיף כי בכוונת הצבא לבצע את העסקה כמה שיותר מהר כבר בשנת התקציב הקרובה.

על פי הערכות עלות של רכישת מערכת כזו נעה בין 300 ל-500 אלף דולר ליחידה המותאמת לטנק אחד. צבא ארצות הברית מחזיק בחיל השריון שלו כ-8,0000 טנקים מסוג אברהמס M-1 A-1.

העסקה הכוללת נאמדת לפי שעה בכמה מיליוני דולרים שיגיעו לקופתה של חברת רפאל ומשם לקופת המדינה.

הרכישה הזו תשפיע על רכישות נוספות שכן רכישת מערכת כזו על ידי צבא ארצות הברית תשפיע על צבאות נוספים להצטייד במערכת 'מעיל רוח'.

מערכת מעיל רוח על כלי רכב משוריין (צילום: באדיבות מנת"ק במשרד הביטחון)

הפזילה האמריקאית למערכות הגנה ישראליות קבלה ביטוי ברור בשנים האחרונות ובמיוחד בחודשים האחרונים לפני כחודשיים אמר מרק מיליי בדיון בקונגרס כי: "יש רק שתי מדינות בעולם שהתעשיות שלהן מייצרות מערכות הגנה שלמות. אחת מהן היא מדינה ידידותית והשנייה לא כל כך ידידותית, אנו עובדים עתה עם המדינה הידידותית כדי לרכוש מערכת הגנה לרכבים קרביים משוריינים, אנו מבצעים ניסויים כדי להבטיח שהמערכות יתאימו לכלים שלנו". כוונתו הייתה אז לישראל ולרוסיה.

מערכת מעיל רוח יודעת לזהות איום שמתקרב לטנק או לכל כלי רכב אחר עליו היא מורכבת ולהשמיד אותו, פיתוח המערכת שינה את תורת הלחימה והתפיסה הקרבית של חיל השריון שעשו עד היום הכול כדי להימנע מלהיכנס להילחם בסביבה אורבנית מחשש לפגיעה של טילי נ"ט (נגד-טנקים) או רקטות אחרות. כיום המערכת שהוכיחה את עצמה והצילה חיי לוחמים מזהה איומים כאלה ומשמידה אותן.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר