תיעוד: המשטרה שוב החרימה רכבים משופרים

המשטרה החרימה בשבוע האחרון 31 רכבים משופרים שנתפסו בכפרים ערבים ורשמה דו"חות לנהגים • צפו בתיעוד מהרכבים שתפסה המשטה, וגם: מהו רכב משופר? (חדשות)

אחד הרכבים שהוחרם (צילום: דוברות המשטרה )

המשטרה תפסה השבוע 31 כלי רכב שבוצעו בהם שיפורים ונמצאו בהם ליקויים בטיחותיים חמורים, 15 מכלי הרכב הושבתו וכנגד שאר הנהגים נרשמו דו"חות.

הפעילות היזומה של המשטרה כנגד נהיגה פרועה נערכה בצורה ממוקדת בישובים: מג'ד אל כרום, שפרעם, טמרה, כנא וכפר מנדא, המשטרה ניסתה לאתר נהגים ששיפרו את ביצועי כלי הרכב והם נוהגים בהם בפראות ומסכנים את משתמשי הדרך.

במהלך הפעילות הורדו מהכביש לאחר בדיקת בוחן תנועה 15 רכבים משופרים שלא כחוק ובהם נמצאו ליקויים בטיחותיים ושינויים שבוצעו בניגוד לחוק.

בכפר מג'ד אל כרום נתפסו 6 רכבים "משופרים" אשר הורדו מהכביש ובנוסף הושבתו 12 כלי רכב נוספים עקב ליקויי בטיחות חמורים ונרשמו 35 דוחות.

בעיר שפרעם נתפסו 5 רכבים "משופרים" אשר הורדו מהכביש. נהג רכב נתפס נוהג בפעם השלישית ברכב אשר הורד מהכביש 3 פעמים בשנה האחרונה. רכבו הושבת למשך 60 ימים ותוגש בקשה לבית משפט לתעבורה להחמרה בענישה בעניינו. כמו כן נרשמו 42 דוחות תנועה ו-7 בעלי רכבים "משופרים" זומנו לבדיקת בוחן תנועה.

במהלך כל הפעילות שהחלה ביום ראשון נרשמו -747 דוחות תנועה מתוכם 27 רכבים הושבתו ול- 10 נהגים נפסל רישיון הנהיגה בשל עבירות תנועה שונות. 8 נהגים נתפסו כשהם נוהגים ללא רישיון נהיגה או שרישיונם נפסל.

ממשטרת ישראל נמסר כי "המשטרה תמשיך בפעילות אכיפה ממוקדת כנגד עבירות מסכנות חיים ובריונות בכביש תוך שילוב פעולות הסברה ומניעה לנהגים ותלמידים וזאת בכדי למנוע מהנהג הנורמטיבי לעבור על החוק ובכדי להפוך את התנועה בישובים לבטוחה יותר לציבור משתמשי הדרך".

מהו רכב משופר?

רכב משופר הוא מכונית שבעליה החליטו לשפר את ביצועי המנוע של כלי הרכב שלהם, שיפור המכונית מנוגד לחוק, על פי תקנת תעבורה אין לבצע שינויים מבניים בכלי הרכב.

השיפור מתבצע בעזרת החלפת הדברים הבאים:

שיפור צמיגים וחישוקים, הדבר מאפשר אחיזה חזקה יותר של המכונית בכביש.

החלפת הפילטר האוויר המקורי לפילטר משופר, אפשרות נוספת היא להחליף את הפילטר בפילטר אוויר פתוח, והדבר מהווה שיפור ניכר בביצועי המנוע שכן הוא מקבל אוויר קר יותר ומהיר. דוד זרימה חופשית מעוצבת משפרת את היכולות הנשימה של המנוע שלך ויכולה להוביל לביצועים טובים, צריכת הדלק תרד.

שימוש במנוע בשמן סינטטי מאה אחוזים. מוטות גישור מקטינות את זווית הגלגול, משפרת את רמת האחיזה ורמת השליטה ברכב בפניות. עם זאת, הוא משפיע רק בפניות חדות. שורט-שיפט היא אופציה המקצרת את התנופה של זריקת ידית ההילוכים, וכתוצאה מכך החלפת ההילוכים מהירה יותר. החלפת מתלים למנוע במשופרים יותר.

ליטוש והחלקת ראשי המנוע, הדבר מאפשר זרימה חופשית וטובה יותר של הגז. הסרת ההגבלה בסל"ד, זהו שיפור יחסית פשוט של מכונאי ידע לעשות. מערכת הזרקת דלק משופרת וחזקה. הגדלת בוכנות המנוע שמגדילה את גודל הסמ"ק.

התקנת צ'יפ לניהול מנוע, הדבר אפשרי בגדרך כלל רק במנועי טורבו בנזין ודיזל, הדבר מגביר את עוצמת המנוע בכ-30 אחוזים.

שלב שלישי של שיפורים - אשרות נופת היא שדרוג תכנת המנוע. שיפור מערכת הבלימה, שכן במהירויות גבוהות וחדות יש להחזיק מערכת בלימה אמינה וחזקה יותר. מגדשי טורבו נוספים למנוע. או מדגשי טורבו בעלות גבוהה יותר.

יצוין כי כל השיפורים הללו אינם חוקיים, הכנסתם למכונית הופכת אותה למכונית מרוץ עם יכולות האצה גבוהים, ואחיזת כביש כמו של רכב מרוץ.

רכב סיאט משופר (צילום: דוברות המשטרה)
מוסטנג משופרת (צילום: דוברות המשטרה)
ב.מ.וו עם שיפורים (צילום: דוברות המשטרה)
ב.מ.וו עם שיפורים (צילום: דוברות המשטרה)

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר