פגישה נדירה בצל הסערה

הגרמ"י לנדא והגר"מ שטרנבוך דנו על כשרות עוף הבראקל

סערת כשרות עוף הבראקל ממשיכה להסעיר את הציבור החרדי • הגאון רבי משה יהודה לייב לנדא והראב"ד הגאון רבי משה שטרנבוך נועדו לדיון בסיבת הפסיקה שהעוף אסור באכילה • צפו (חרדים)

ישראל כהן | כיכר השבת |
הכתבה פורסמה ב-ב' באלול תשע"ז | 24.08.17
הגר"מ שטרנבוך והגרמ"י לנדא בפגישתם, כעת (באדיבות המצלם)

סערת כשרותו של עוף הבראקל ממשיכה להסעיר את הציבור החרדי בארץ ובתפוצות.

בשעה זו (חמישי) נערך מפגש פסגה של הגאון רבי משה יהודה לייב לנדא, רבה של בני ברק, והגאון רבי משה שטרנבוך, ראב"ד העדה החרדית, שדנים יחד על כשרותו של העוף השנוי במחלוקת.

הפגישה בין שני הרבנים נערכת אצל הגר"מ שטרנבוך בדירה שבנו לו במתחם הישיבה שלו בלוד זאת לאחר השיעור כללי הראשון של זמן אלול.

הרבנים צופים בעוף הבראקל

ל"כיכר השבת" נודע כי במהלך הדיון הביעו שני הרבנים את דעתם שהעוף אסור באכילה אולם הוויכוח ההלכתי הינו האם עוף הבראקל אסור רק משום שאין לגביו מסורת כשרות או שניתן אפילו לקבוע באופן מוצהר שהינו עוף טמא לחלוטין.

הרבנים ניהלו דיון מעמיק עם פרופסור כץ בנושא ההנדסה הגנטית בעופות והזכירו את מחקרו של פרופסור אביגדור כהנר שניסה לפתח זן של תרנגולים ללא נוצות.

הרבנים בדיון עם פרופסור כץ

כזכור, פרסם הרב לנדא מכתב חריף בעניין העוף בו טען כי הוא אסור באכילה.

בנוסף, גם הגר"מ שטרנבוך הכריע לאסור זאת לעת עתה לאחר שקיים בביתו ישיבה בהשתתפות רבנים שוחטים ועסקנים ובדק את העוף מקרוב.

יצויין כי הבוקר הגיע הגאון רבי משה שאול קליין המתיר את אכילת עוף הבראקל למושב תעוז ליד בית שמש במטרה לבדוק מקרוב שוב את התרנגול המדובר ול"כיכר השבת" נודע כי הוא צפוי לשוב ולבדוק את הנושא בימים הקרובים.

הגר"מ שטרנבוך והגרמ"י לנדא בפגישתם, כעת (באדיבות המצלם)
פגישת הרבנים (באדיבות המצלם)

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר