כתב אישום

ליווה חולה מעזה לטיפול בישראל והעביר כספים לחמאס

כתב אישום שהוגש נגד שני פלסטינים מעזה חושף את שיטת ארגון הטרור חמאס להעביר כספים מרצועת עזה לפעיליו בישראל, לצורך מימון טרור • כך פעלה השיטה (חדשות, בארץ)

פעילי חמאס בעזה (צילום: עבד רחים כאטיב, פלאש 90 )

כתב אישום הוגש היום (חמישי) לבית משפט המחוזי בבאר שבע נגד שני פלסטינים תושבי רצועת עזה, נאהד עצפור ונדאל אצליח שהעבירקו כספים לפעילי חמאס בישראל ללא ידיעתם, כתב האישום מייחס לנאשמים עבירות לפי חוק איסור הלבנת הון ועבירות נוספות.

בכתב האישום שהוגש נגד השניים נחשפה שיטה בה פעל ארגון החמאס להעביר כספים לפעיליו בישראל ובשטחי יהודה ושומרון. העברת הכספים נעשתה באמצעות תושבי הרצועה ששהו בישראל לצורך עבודה וביקשו להעביר את הכספים שהרוויחו לבני משפחתם ברצועת עזה.

השיטה התנהלה כך: בין הנאשמים ובין תושב רצועת עזה בשם עיצאם אבו ענזה, נוצר קשר, זה האחרון הציע לנאשמים להעביר לנציגים מטעמו הנמצאים בישראל את סכומי הכסף שרצו הנאשמים להעביר לבני משפחותיהם ברצועת עזה, ובתמורה יעביר עיצאם סכום כסף זהה לבני משפחותיהם של הנאשמים ברצועת עזה. במסגרת הסיכום ביניהם, הנחה עיצאם את הנאשמים להיפגש עם נציגים מטעמו ולמסור להם את סכומי הכסף, אותם כביכול רצו להעביר לבני משפחותיהם.

הנאשמים וידאו עם בני משפחותיהם בעזה כי אכן קיבלו סכום זהה לסכום שמסרו לנציגיו של עיצאם.

הנאשמים העבירו לנציגיו של עיצאם גם כספים משוהים בלתי חוקיים אחרים ששהו בישראל, אשר ביקשו להעביר כספים לבני משפחותיהם בעזה. באופן זה, הועברו סכומי כסף ע"י הנאשם נאהד עצפור לנציגיו של עיצאם בסכומים שבין 12,000 ל-48,000 שקל בכל פעם, בחמש הזדמנויות שונות בתקופה שבין אפריל-סוף יולי 2017.

הנאשם נדאל אצליח אף העביר באמצעות נציגיו של עיצאם בהזדמנות אחת סך של 35,000 שקל.

בפועל, הכספים שהעבירו הנאשמים והאחרים לנציגים מטעמו של עיצאם הועברו לידי אנשי חמאס הנמצאים בישראל או ביהודה ושומרון, וזאת ללא ידיעתם של הנאשמים.

הפלסטינים עברו על החוק בכך שהיו מחויבים לדווח על על הוצאת כספים מחוץ למדינת ישראל בסכומים העולים על 12,000 שקל.

עצם שיתוף הפעולה של הנאשמים עם עיצאם והעברת הכספים באופן שתואר לעיל, הפר את חובת הדיווח של העברת הכספים מישראל לרצועת עזה ובאופן זה, ללא הפיקוח, התאפשרה העברת הכספים לאנשי חמאס.

כתב האישום כנגד הנאשם נאהד עצפור מייחס לו אישום נוסף בגין שהייה בלתי חוקית בישראל, וזאת לאחר שקיבל היתר כניסה לישראל בתאריך 25/5/17 ליום אחד בלבד לצורך ליווי קרוב משפחה לטיפול רפואי, אך הנאשם נשאר בישראל לאחר המועד הנ"ל שלא כדין עד ליום מעצרו.

כתב האישום כנגד הנאשם נדאל אצליח מייחס לו בנוסף עבירות של הכשלת עובד ציבור וניסיון לקבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות, לאחר שבעת חקירתו הראשונה בשב"כ הציג את עצמו בכזה כאדם אחר וטען כי הוא תושב יהודה ושומרון.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר