תביעה: נקז נשכח בתוך גופו של ילד שנותח

ילד שנותח בגיל 3 בבית החולים אסותא נאלץ לעבור שלושה ניתוחים בגלל נקז שנשכח על ידי הרופא בתוך צווארו מבלי שנעשה לו צילום רנטגן במטרה למצוא אותו ולהוציאו (בריאות)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
(צילום: שאטרסטוק)

נקז נשכח בצווארו של ילד בן שלוש במהלך ניתוח שבוצע בבית החולים "אסותא" שברמת החייל – כך עולה מתביעה שהוגשה לאחרונה לבית משפט השלום בהרצליה על ידי משפחתו.

האירוע היה בחודש דצמבר 2014 אז הופנה הילד לניתוח בבית החולים לאחר שהתגלתה ציסטה בצווארו בבדיקת אולטרה סאונד. הציסטה הוסרה בניתוח בהרדמה כללית.

בכתב התביעה, שהוגש באמצעות עו"ד גלית קרנר ועו"ד מורן אשכנזי, ממשרדה של עו"ד קרנר והתפרסם ב-ynet, צוין כי למחרת הניתוח בדק הרופא המנתח את הילד במטרה להוציא את הנקז, אך לא מצא את האביזר. "הרופא המנתח ציין בפני התובעת כי הנקז איננו. הרופא והתובעת חיפשו יחדיו גם במצעים ומסביב למיטה אחר הנקז, אך זה לא נמצא", מתואר בתביעה.

האם שאלה את הרופא מדוע הנקז לא נמצא, וזה השיב לה, לטענתה, כי "ככל הנראה הקטין שלף את הנקז מתוך שינה והוא אינו נמצא עוד בגופו".

ברשומה הרפואית נכתב כי "פרונז לא נמצא, הוחלפה חבישה בלילה אז נצפה, הושאר חלק ארוך בחוץ ופתח צר, לא סביר שנשאר בגוף". באותו היום שוחרר הילד מבית החולים.

יומיים לאחר הניתוח, כך מתואר בתביעה, עלה חום גופו של הילד. האם מיששה את פצע הניתוח של בנה "ולתדהמתה ואימתה הרגישה את הנקז מתחת לעור של התובע", לשון התביעה.

האם יידעה את הרופא המנתח בגילוי והוא הפנה אותה בדחיפות לבית החולים "שניידר" שבפתח תקווה. עם הגעתו של הקטין לבית החולים בוצעה לו בדיקת רנטגן שבה נצפה הנקז. באותו הלילה עבר הילד ניתוח בהרדמה מלאה להוצאת העצם הזר.

הנקז שנשכח

בימים שלאחר הניתוח השני הוסיף צווארו של הקטין להתנפח והוא נאלץ לעבור ניתוח שלישי לצורך ניקוז הנוזלים שהצטברו בצווארו.

עו"ד קרנר מתארת בתביעה כי אף גורם בצוות הרפואי של "אסותא" "לא חשב על אפשרות של בדיקה קלינית או למצער ביצוע בדיקת רנטגן פשוטה, כפי שבוצעה יומיים מאוחר יותר, אשר היה בכוחה להדגים את הימצאותו של הנקז כשהוא תקוע בצווארו של הקטין". בהמשך התביעה נטען כי הילד "עבר טראומה בכך שנאלץ לעבור לא פחות משלושה ניתוחים בהרדמה כללית".

"התנהגותם של הנתבעים מבטאת זלזול מופגן בחולה", מטיחים התובעים ומוסיפים כי מלבד נזק נפשי וסבל מיותר, הניתוחים הגדילו את הצלקת שבצווארו של הילד.

הוראות משרד הבריאות מחייבות לבצע ספירה של כל הציוד ששימש את הצוות הרפואי במהלך הניתוח, כדי להבטיח שלא נשכח אף עצם זר בגופו של המנותח. על פי ההוראות, אם התגלה שפריט לא נמצא בספירה יש לבצע צילום רנטגן של אזור הניתוח. "לצערם של התובעים, הוראות מחייבות אלו לא בוצעו על ידי הנתבעים", מסכמים התובעים את טענותיהם. הדיונים בתביעה צפויים להיפתח בחודש דצמבר.

מבית החולים "אסותא" נמסר בתגובה: "אנו נמצאים בעיצומו של ההליך המשפטי, שהחל לפני כחצי שנה, ועל כן אין באפשרותנו להתייחס לפרטי המקרה ונגיב כמקובל בבית המשפט".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר