עבודות הרכבת

הקונסרבטיבים לועגים: "מחללים שבת באישור החרדים"

מנכ"ל התנועה המסורתית, יזהר הס, תקף את הח"כים המפלגות החרדיות וטען כי לא באמת אכפת להן מחילול השבת למרות האיומים והכינוסים, "החרדים שותפים מלאים בחילול השבת" (חרדים)

ישראל כהן | כיכר השבת |
מתחם העבודות המיועד לחילול שבת (צילום: צביקה לרר)

איומי החרדים בכינוס מועצות גדולי התורה ובאפשרות לקבל הכרעות קשות בעניין חילולי בשבת אינם מרשימים כת ארגוני הרפורמים והקונסרבטיבים המנסים מבחינתם לרכוב על הגל ו״לעקוץ״ את ראשי המפלגות החרדיות על חוסר הפעילות שלהם בנושא מניעת חילולי השבת.

בפוסט שפרסם יזהר הס מנכ״ל התנועה המסורתית הוא לועג להתנהלותם של המפלגות החרדיות וכותב: "מחללים שבת באישור דרעי-ליצמן-גפני // זוכרים את ראשי הסיעות החרדיות שעלו על בריקדות, שאיימו "לפרק את הקואליציה כבר מחר בבוקר!", וזאת כדי לשחרר הכותל מציפורני "הרפורמים" (שם גנרי)? אז עם כל הכבוד לכותל, נדמה לי שבסולם המצוות שבת קצת יותר חשובה. והנה, גם בשבת שעברה וגם בשבת הקרובה, שתי השבתות האחרונות של אוגוסט, רכבת ישראל עובדת בשבת וההנהגה החרדית עושה קולות של שטיח. כלומר "מתריעה", "מכנסת ישיבה", "שולחת מכתב תקיף", אבל גוררת רגליים, בהסכמה", תקף הס.

"חזקה עליהם שביום א' בבוקר - אחרי שתי השבתות המוסכמות - הם יודיעו שנעשתה נבלה בישראל!, שהיה לא תהיה יותר!, שהונו אותם!, שלמען השבת הם מוכנים למסור את הנפש!", לועג מנכ"ל התנועה המסורתית.

הס טוען, כי "לציניות הזו שותפה העיתונות החרדית שמגויסת ממש לשמור את את העניין הזה על אש נמוכה. ראו את האתרים המרכזיים. אכן, העוף החדש 'בראקל' (כשר או לא??) חשוב הרבה יותר מהשבת. #והצביעות".

לדבריו של הס, כך מתנהלת הפוליטיקה החרדית. "האמינו לי, גם להסדר הכותל הם היו שותפים מלאים, ידעו והכירו ושלטו בכל פרט מפרטי ההסכם. עוד בבוקר ישיבת הממשלה התווכחתי עם דרעי, באמצעות מתווך, על כמה מילים שהוא רצה לשנות. וכך גם כעת. עבודות השבת, חילול השבת הזה, נעשה ברשות ובסמכות ובידיעה ובשתיקה", מאשים הס.

"ואיפה אתם אנשי התקשורת החרדים? לאן נעלמתם? הרי גם אתם יודעים כבר משבת שעברה שגם השבת זה יקרה. אבל הייתם עסוקים. פאנלים בקאמפים. נאות דשא של האדמו"ר ההוא. ניחום אבלים אצל ראש העיר הזה. וכמובן, אם הברקאל הוא עוף או סתם ציפור. עבודה עיתונאית למופת. ששתיתם לנו את הדם על פיסת כותל, אבל החלטתם להיות שותפים מלאים לחילול שבת. תזכירו לי מהו העונש ההלכתי על חילול שבת?", לועג הס.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר