דיווח בלונדון

קושנר לאבו מאזן: "הפסקת הבנייה בהתנחלויות אינה אפשרית"

המשלחת האמריקנית לאזור בראשות ג'ארד קושנר, הבהירה לאבו מאזן כי הפסקת הבנייה בהתנחלויות - אינה אפשרית כרגע, והיא תביא לקריסת ממשלתו של בנימין נתניהו (חדשות)

קושנר ונתניהו (צילום: Matty Stern/U.S. Embassy Tel Aviv)

המשלחת האמריקנית לאזור בראשות ג'ארד קושנר, חתנו של הנשיא דונלד טראמפ, הבהירה לנשיא הפלסטיני אבו מאזן כי הפסקת הבנייה בהתנחלויות - אינה אפשרית, כך דיווח העיתון "אל-חיאת", היוצא בלונדון, מפי גורמים דיפלומטיים מערביים.

המשלחת, כך לפי הדיווח, הסבירה כי הפסקת הבנייה בהתנחלויות תביא לקריסת ממשלתו של בנימין נתניהו ולכן אינה אפשרית, אך למרות זאת המשלחת הביעה נכונות לפתרון שתי המדינות.

הגורמים ציינו עוד כי המשלחת לא הציגה בביקורה - בשבוע שעבר באזור - התקדמות משמעותית במשא ומתן בין ישראל והפלסטינים. המשלחת האמריקנית עדכנה את אבו מאזן כי ארה"ב תפעל לביסוס היחסים הכלכליים, הביטחוניים והמדיניים בין הצדדים - לפני תחילת השיחות.

האמריקנים, כך לפי הדיווח, סירבו לקבוע את גבולות המדינה הפלסטינית לפי קווי 67', והחליטו להשאיר נושא זה לדיון של שני הצדדים. הפלסטינים, מצדם, ביקשו חירות כלכלית בשטחי C ושינוי של ההסכמים הכלכליים.

בכיר בבית הלבן הכחיש הערב את הדיווח כי הבנייה בהתנחלויות לא תוקפא ואמר כי זהו דיווח שקרי וכי "זה קשקוש מוחלט. הדברים מעולם לא נאמרו".

לאחר ביקור המשלחת האמריקנית, שוחח אבו מאזן עם יורש העצר הסעודי מוחמד בן סלמאן וכן עם אמיר קטאר השייח תמים בן חמד.

המשלחת האמריקנית שנועדה עם אבו מאזן, ביום חמישי בערב, כללה את ג'ארד קושנר, ג'ייסון גרינבלט - שליח טראמפ למזרח התיכון ודינה פאוול - סגנית היועץ לביטחון לאומי.

בטקס קבלת הפנים אמר אבו מאזן כי "אנו מעריכים מאוד את המאמצים של הנשיא טראמפ, שהודיע מההתחלה שהוא יפעל למען חתימה על הסכם שלום היסטורי - וחזר על מילים אלה יותר מפעם אחת במהלך פגישותינו בוושינגטון, בריאד ובבית לחם".

הנשיא הפלסטיני הוסיף: "המשלחת הזו פועלת למען השלום ואנחנו נעבוד עמה כדי להגיע בהקדם למה שהנשיא טראמפ מכנה 'עסקת שלום'. אנו יודעים שהעניינים מסובכים, אך אין דבר בלתי אפשרי כשמשקיעים מאמצים".

לפי סוכנות הידיעות הרשמית של הרשות הפלסטינית, קושנר אמר בטקס כי "נשלחנו מוושינגטון כדי לדבר על נושא חשוב מאוד עבור הנשיא טראמפ, והוא יחסי השלום בין כל מדינות האזור. הנשיא טראמפ אופטימי מאוד ומקווה להביא עתיד טוב יותר עבור העם הפלסטיני והעם הישראלי. אנו מקווים ששני העמים יצליחו לפעול ולחיות יחדיו למשך שנים רבות, וייהנו משנים טובות הרבה יותר".

דוברו של אבו מאזן, נביל אבו רודיינה, מסר כי "הפגישה הייתה בונה, מעמיקה וחיובית. דנו בכל הסוגיות שלשני הצדדים יש עניין משותף בהן, וסוכם להמשיך את השיח שמטרתו להשיג שלום כולל והיסטורי".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר