זמן איכות

לשחק עם הילדים בכיף בלי לסבול משעמום

אנו רוצים לשחק עם הילדים, אבל פעמים רבות מתקשים להשתעמם עם המשחקים הישנים והילדותיים. כמה המלצות למשחקים עם הילדים שיאתגרו גם אתכם ההורים (משפחה)

נתנאל לייפר | כיכר השבת |
(צילום: שאטרסטוק)

משחקים עם הילדים הם חוויה מהנה וייחודית עבור הילדים שנהנים מתשומת הלב והזמן של ההורים והאתגר ההורי הוא פעמים רבות למצוא דרך בה המשחק אינו הופך למטלה משעממת שממילא תחזור על עצמה רק לעתים רחוקות בשל הקושי של ההורה.

עולם משחקי הלוח והקופסא עובר מהפכה של ממש בשנים האחרונות עם שדרוג משמעותי במיוחד ברמת המשחקים והעניין כשמשחקים מודרנים מתחרים של ממש בכל מדיום אחר כולל משחקי מחשב. חלקם כבר מתורגמים גם לעברית אם כי משחקים רבים אינם תלויי שפה וניתן לשחק בהם בקלות גם בגרסאות האמריקאיות.

אחד הז'אנרים הטובים והמובילים הוא ז'אנר משחקי פתרון החידות הויזואליות. מדובר במשחקים בהם המתחרים צריכים לפתור במהירות חידה תוך שימוש בראיה מרחבית, תיאום יד עין וזריזות מחשבה ופעולה. אחד המשחקים הראשונים בז'אנר היה המשחק בו באמצעות האצבעות היה צריך לסדר את הכדורים הצבעוניים ששכנו כבוד בתוך קופסת פלסטיק מחוררת מצד אחד ושקופה מהצד השני.

מאז עברו שנים רבות והמשחקים הופכים למורכבים יותר מחד, אך קלילים ומעניינים יותר. בחרתי עבור ההורים שמחפשים משחקים מסוג זה שני משחקים מודרניים בהם תוכלו לשחק עם הילדים, הם יאתגרו גם אתכם ההורים ואפילו תגלו שהילדים ינצחו אתכם פעמים רבות מבלי ש"תתנו" להם.

המשחק הראשון נקרא "מאצ' מדנס" או בתרגום חופשי "טירוף ההתאמה". כיצד משחקים? במרכז השולחן מניחים את חפיסת הקלפים כאשר התמונה כלפי מטה כשקוביות המשחק אותן מקבל כל שחקן (משחקן סולו ועד ארבעה שחקנים לכל סט) מונחות לצידן. התחרות מתחילה עם הפיכת הקלף שכל שחקן מנסה להתאים את הקוביות באופן מדויק ומושלם לתמונה המוצגת ובמהירות האפשרית. השחקן הראשון להתאמת הבלוק זוכה בקלף. המשתתף בעל כמות הקלפים הגדולה ביותר זוכה במשחק. בשנייה הראשונה זה נראה קל והקלפים הראשונים מעט קלים יותר אך עם העלייה ברמה עולה רמת הקושי וזה בהחלט אתגר מעניין ונחמד.

זמן המשחק ב'מאצ' מדנס' אינו ארוך ועומד על כ-20 דקות וכן אין צורך בהכנה ארוכה או מקום רב כדי לשחק והוא בהחלט מתאים לכל מקום בו יש משטח ישר בגודל קטן יחסית (דוגמת השולחן ברכבת). ניתן לשחק גם בצורה של קבוצה כנגד קבוצה מה שמעניק למשחק מימד אתגרי נוסף.

משחק נוסף הדורש תיאום עין יד ופתרון חידות הוא 'ד"ר יוריקה'. בניגוד למשחקים המקובלים שעושים שימוש בקלפים או קוביות פה תשחקו עם מבחנות שקופות ובתוכן גולות צבעוניות. המטרה היא לסדר כמה שיותר מהר את המבחנות לפי סדר ה"נוסחאות" שמופיעות על קלפי החידה וזאת מבלי לגעת בגולות עצמן בידיים.

המשחק משעשע וניתן לשחק אותו בדרגות קושי שונות כשניתן לאתגר את המשחקים לדוגמא לא להניח את המבחנות על השולחן ולשחק עם 3 מבחנות בידיים מבלי להפיל את הגולות כלל. מדובר במשחק קליל יותר לעומת המאצ' מדנס אך הוא כיפי, בעל זמן קצר ומעט מאד הכנה מוקדמת מה שהופך אותו לאולטימטיבי למשחק קצר ונחמד עם הילדים.

שני המשחקים קלילים אינם מכילים חוקים רבים ומורכבים וזמן הלימוד של המשחק בהם הוא כמה שניות ומתאים גם לכאלו המפחדים מספרי חוקים מורכבים ורוצים לשחק וליהנות במהירות ומיד.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר