פרסום ראשון

וונדליזם בגן ילדים בגבעת זאב; "מאיימים עלינו הרבה זמן"

ריבוי המשפחות החרדיות בגבעת זאב ומצוקת המקום בחיידרים, הביאה לפתיחת גן חדש • אך הבוקר הופתעו הגננות והילדים לגלות כי אלמונים ביצעו וונדליזם בגן • "בושה, שנאה באלול" • תיעוד (ארץ)

ישי כהן | כיכר השבת |
הוונדליזם בגן הילדים (צילום: המייל האדום)

משפחות חרדיות רבות מגיעות להתגורר בישוב גבעת זאב, בסמוך לירושלים, זאת לצד חסידי קרלין המתגוררים ביישוב מזה שנים רבות. בעקבות הגעת משפחות רבות נוצרה מצוקה בחיידרים ותלמידים רבים לא התקבלו, מי בשל חוסר מקום ומי בשל "חוסר התאמה".

קבוצת תושבים ספרדים בראשות הגאון רבי דוד סופר, בנו של הגאון רבי יעקב חיים סופר, החליטו להקים גן חרדי חדש. כמו שאר המוסדות, גם הגן החדש נפתח בתקווה להמשיך כ'תלמוד תורה', כשהוא נושא את השם 'כף החיים'.

יצוין כי הגן החדש נפתח באישור המועצה המקומית, שהקצתה מסדרון בתוך מוסד 'גבעות עולם', שם ביקשה המועצה שהתלמידים יפתחו את שנת הלימודים.

אך מתברר כי יש מי שמתנגד לפתיחת הגן וזאת אף בדרכים מעט אלימות.

הבוקר (ראשון) הגננות שהגיעו יחד עם הילדים הקטנים כדי לפתוח את שנת הלימודים נדהמו לגלות כי המקום עבר פוגרום. הכיסאות הושלכו לרצפה, השולחנות היו הפוכים והשער נחסם.

"בושה, לאן שהשנאה מביאה אנשים ועוד בחודש אלול...", אומרים ההורים בכעס ובזעם על הפגיעה הקשה. יצוין כי טרם ברור מי ביצע את הוונליזם המכוער.

"אנחנו שותקים הרבה זמן, מאיימים עלינו, מפחידים אותנו שלא נדבר, אבל יש גבול", אומר אב של אחד הילדים ל"כיכר השבת".

יוסי מועלם, חבר המועצה המקומית גבעת זאב, אומר ל"כיכר השבת" כי "אכן הם קיבלו אישור מהמועצה להיכנס למבנה". לדבריו: "אנחנו מהבקר בדיונים במועצה על הנושא הזה, מראש לא היה מתוכנן שהם יישארו שם תקופה ארוכה, נמצא להם מקום חלופי וראוי יותר".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר