מקום ברחבה וייצוג בקרן

הרפורמים חוזרים מ"מתווה הכותל" ומציגים שורת דרישות

הרפורמים והקונסרבטיבים הודיעו לבג"ץ כי הם נסוגים מ"מתווה הכותל". לפי הדיווח ב'ישראל היום', הם דורשים מקום ברחבה העליונה בכותל וייצוג בקרן למורשת הכותל המנהלת את הכותל (חדשות)

רחבת הכותל המערבי (צילום: Mendy Hechtman/Flash90)

הרפורמים, נשות והכותל והתנועות הקונסרבטיביות הודיעו לבג"ץ, לקראת הדיום שייערך ביום חמישי הקרוב, כי הם חוזרים בהם מהסכמתם ל"מתווה הכותל", ממנו חזרה הממשלה בשל לחץ המפלגות החרדיות, לאור ההכרה שיש במתווה הישן ברפורמים - כפי שנחשף ב"כיכר השבת".

לפי הדיווח של יהודה שלזינגר ב"ישראל היום", בתשובתם המתפרשת על פני 27 עמודים, הם טוענים כי הם חוזרים בהם מהסכמתם לקבל את "הכותל הדרומי", קרי: "רחבת ישראל", הנמצאת בקשת רובינסון, כפי שסוכם במתווה הישן.

בנוסף, דורשים הרפורמים לקבל מקום ברחבה העליונה המוכרות ברחבת הכותל המערבי וכן לקבל ייצוג בקרן למורשת הכותל המנהלת את הכותל המערבי.

בדרישותיהם הללו חושפים הרפורמים בעצם את כוונתם - לקבל הכרה על ידי המדינה בהם ובמעשיהם, הכרה שלא קיבלו עד היום.

צפו: כך נראה "הכותל הרפורמי" בי"ז בתמוז (צילום: עדן זאב עינב)

"הסכמתן של העותרות למתווה שאומץ בהחלטה מס' 1075 היוותה פשרה כואבת, שעוררה מחלוקת נוקבת בקהליהן, אולם העותרות היו נכונות לקבל פשרה זו בהסתמך על צירוף כל מרכיביה", נכתב בתשובה, כפי שנחשף ב"ישראל היום".

הרפורמים מציינים בתשובתם כי הם הסכימו לוותר בתנאי לכך שהרחבה הדרומית תוגדר כחלק ממתחם הכותל, תחובר אל הרחבה הציבורית בכותל באמצעות דרכי הגישה ולא תוסתר, עיגון אופי הרחבה בתקנות וניהול הממקום על ידי מועצה בה יהיה ייצוג לרפורמים.

העותרים מוסיפים ומבקשים "לאור החלטת הממשלה על השהיית המתווה, יש לשוב למושכלות היסוד שלפיהן על המשיבים חלה החובה לפעול באופן שוויוני, המכבד את זכותן של העותרות להתפלל כמנהגן באתר המקודש ביותר לעם היהודי - הכותל המערבי, כהגדרתו בתקנות השמירה על המקומות הקדושים ליהודים".

בעוד הרבנות הראשית טענה בתשובתה לבג"ץ כי לבית המשפט אין סמכות לעסוק בסוגיות דתיות וזאת על סמך פסיקות קודמות, התנועות הלא אורתודוקסיות דוחים בתשובתם את הטענה.

"אין להשלים גם עם מצב שבו הקרן למורשת הכותל, שלה שלל תפקידים וסמכויות מהותיות בנוגע להפעלת הכותל, תיתן קול וביטוי רק ליהדות האורתודוקסית-חרדית ולא יינתן במסגרתה כל ייצוג לזרמים ולנשות הכותל", נטען בתשובה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר