זה מה שקיבלו החרדים

ברקת הציג את ההסכם ל"חלוקת ירושלים"; ויצמן זועם

לאחר ניסיונות ההכחשה חשף ראש עיריית ירושלים ניר ברקת את ההסכם ל"חלוקת ירושלים", בין חרדים וחילונים. חבר המועצה יוחנן ויצמן קורא להתנגד למתווה המוצע (אקטואליה)

ישי כהן | כיכר השבת |
ברקת וחלוקת ירושלים (צילום: יונתן זינדל - פלאש 90)

לאחר שבועות בהם עוד ניסו להכחיש בעיריית ירושלים את חלוקת העיר בין חרדים וחילונים, ראש העיר ניר ברקת מפרסם באופן רשמי את חלוקת העיר לפי שכונות חרדיות/דתיות/חילוניות.

יצוין כי בעוד בש"ס התנערו מהמתווה ואמרו כי הוא לא התקבל על דעתם, ב'דגל התורה' תמכו בו וברגע האחרון "חזרו בהם", כפי הנראה לצורך הפרוטוקול בלבד, כעת, חבר המועצה ונציג גור יוחנן וייצמן קורא להתנגד להסכם.

לדברי ראש העיר: "את התכנית בנינו לאחר שיח עמוק עם נציגי כלל המגזרים, מתוך רצון לאפשר לכל מגזר להתפתח בשכונתו לתפיסתו, תוך מתן מענה למיעוטים בשכונות, באופן שאינו מאיים על צביון שכונתם".

ברקת הצהיר: "אני מתחייב לשמור על אורח החיים של כל מגזר ולא לאפשר למגזר אחד לפגוע בשני. מטרתם של כללי היסוד שקבענו היא לאפשר חיים משותפים בעיר ירושלים ולתת מענה לצרכים השונים, שלא אחד על חשבון השני, אלא אחד לצד השני.

תוכנית חלוקת ירושלים של ניר ברקת

"לא ניתן לקיצונים מאף צד להכתיב כיצד תיראה ירושלים ואסור שהחיים בירושלים יהפכו ל"משחק סכום אפס" בו אחד מנצח והשני מפסיד. סוד הקסם של ירושלים הוא הפסיפס האנושי המגוון בה, והתכנית הזו, שכוללת בשורות רבות לכל המגזרים, תעזור לנו לשמור עליו".

"הקו המנחה ביצירת תכנית העבודה העירונית הוא להקטין ככל הניתן חיכוכים עתידיים בין המגזרים בשכונות", סיים ברקת, "ולאפשר לכולם להתפתח ולצמוח בירושלים. לא להרגיש מאוימים מחד, ומקופחים ללא מענה לצרכים מאידך, כפי שאולי הרגישו בעבר".

חבר מועצת העיר יוחנן וייצמן הגיב לברקת ואמר: "בהגינותו פרסם אתמול ראש העיר את המתווה שהוא מאמין בכנות שיוכל להביא לשלום בית בירושלים ובכך שם קץ לחרושת השמועות על הסכמים חשאיים, שמחתי מאוד לשמוע את הודעת נציגי דגל התורה בישיבת הנהלת העיר ש"תכנית ברקת" לחלוקת העיר איננה על דעתם".

ויצמן המשיך ותקף את ברקת: "המפה מזכירה מאוד את מפות "תחום המושב" של הקיסרית יקטרינה הגדולה ברוסיה פולין וליטא. נסו לעשות תרגיל קטן ולהחליף את המונח "ילדים חרדים" בשם של כל מיעוט אחר ודמיינו את התגובות שיעלו, מדובר בביטול ההסכמים שנחתמו ואושרו בישיבת מועצת העיר הראשונה בדבר אספקת צרכי כל מגזר בשכונתו (לרבות בשכונות המעורבות)".

"על כן כל מי שירושלים יקרה לו אמור לדחות את המתווה", קרא וייצמן.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר