מתקפה אישית

הוריו של הדר: "השר ליברמן הוא חלש ופחדן"

בעקבות דבריו של שר הביטחון שביקר את תגובת משפחת גולדין להתפטרות הממונה על המו"מ מול חמאס, כינסו בני המשפחה מסיבת עיתונאים בה תקפו אותו באופן חזיתי (בארץ)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
ההורים הזועמים (צילום: אסף מגל, ynet)

בני משפחתו של החייל הדר גולדין שגופתו מוחזקת בידי חמאס כועסים על שר הביטחון אביגדור ליברמן, שלא אהב את דבריהם לאחר התפטרותו של לוטן מתפקידו כמתאם נושא השבויים והנעדרים במשרד ראש הממשלה.

לאחר ההתפטרות פרסמה המשפחה הודעה בה נאמר: "מאחורי המילים 'הממשלה עושה הכל כדי להשיב את הדר ואורון' ניצבת מציאות עגומה שבה לא נעשה דבר על מנת להחזיר את הבנים. אנו דורשים מנתניהו ומליברמן למנות מחליף בדחיפות".

ליברמן הגיב לכך ואמר כי "אסור לנו לחזור על הטעות בעסקת שליט. באותה עסקה שוחררו 1,027 מחבלים, בהם רוצחים ומשלחיהם, כולל מחמוד קוואסמה, ששוחרר לרצועה ומימן את חטיפת שלושת הנערים, ויחיא סינוואר שמנהיג את חמאס ברצועת עזה. 202 ממשוחררי עסקת שליט נעצרו מאז על ידי מערכת הביטחון על מעורבות בטרור. שבעה ישראלים נרצחו במעורבות ישירה או עקיפה של משוחררי אותה עסקה".

שר הביטחון ליברמן (צילום: Yonatan Sindel/Flash90)

הדברים הללו הכעיסו מאוד את לאה ושמחה גולדין, ההורים, ובמסיבת עיתונאים שכינסו תקפו קשות את ליברמן. תחילה הם הבהירו: "גם אנחנו שותפים לדעה שמדינת ישראל חתמה בעבר על הסכמים מנופחים".

"ליברמן מכיר היטב את העמדה שלנו. הסיבה שהוא לא מאמץ אותה היא כי יש למדינת ישראל שר פחדן. הוא טוב בדיבורים וחלש במעשים. מה שאנחנו דורשים הוא שהגיע הזמן ליישם את החלטות הקבינט שהתקבלו בינואר האחרון: לא להחזיר את גופות מחבלי חמאס, להפסיק מיידית את כל הביקורים של אסירי הכלא. הגיע הזמן לשים סוף לקייטנה הזו", הוסיפו.

(צילום: שאול גולן, ynet)

עוד אמרו בזעם: "מאז שהדר נהרג ונחטף בידי חמאס שיחררו מהכלא הישראלי תשעה מחבלי חמאס עם דם על הידיים, והאסיר העשירי עומד להשתחרר בספטמבר. אז כל השרים שמתחבאים מאחורי האמירה שאסור לשחרר מחבלים עם דם על הידיים, ממשלת ישראל בשלוש השנים האחרונות משחררת מחבלי חמאס. על כל מחבל ששוחרר יכולנו להחזיר את הדר ואורון".

"לשר ביטחון שאומר את הדברים שאמר, אין שום זכות מוסרית לקבל החלטות, לפקד על צבא ולהוביל לקרב", סיימו בהטחה אישית נגד ליברמן.

גם זהבה שאול, אמו של אורון שאול הי"ד, אמרה בתגובה לדברי ליברמן: "לתפארת מדינת ישראל ששר הביטחון שלה, העומד בראש המערכת הצבאית, מעודד הפקרה של חיילי צה"ל. לצערנו שר הביטחון לא הפנים עדיין שחוסר המעש בהחזרת חיילי צה"ל, שהגנו על אזרחי המדינה שישבו 50 יום במקלטים, גורם לרוב הדומם במדינת ישראל לא לשלוח את ילדיהם לשרת ביחידות קרביות".

(צילום: עופר עמרם, ynet)

כעת החשש הוא, כי האופן בו התפטר אל"מ ליאור לוטן מתפקידו כמנהל המו"מ להחזרת הנעדרים, ללא שנמצא לו מחליף ובהודעה מפתיעה, גרמה נזק אסטרטגי למשא ומתן מול חמאס, שעלול עכשיו להעלות את המחיר שהוא דורש תמורת שחרור אברה מנגיסטו, הישאם א-סייד וג'ומעה אבו-גנימה, שחצו את הגדר לתוך רצועת עזה ככל הנראה היישר לידיו, והשבת גופותיהם של הדר גולדין ואורון שאול. גם השיח המתלהם של הימים האחרונים בין המשפחות לשר הביטחון אביגדור ליברמן עלול לגרום לנזק אדיר בהקשר זה.

יצויין, כי גם עמדתו של ליאור לוטן הייתה שלא לשלם כלל בשחרור אסירים, אלא בעד מתווה משוער - לפי חשיפת 'ידיעות אחרונות' - של החזרת גופות חללי מבצע 'צוק איתן' 0גולדין ושאול) תמורת החזרת גופות מחבלי חמאס, ושחרור שלושת האזרחים המוחזקים בידי חמאס תמורת אסירים שנשבו במהלך המבצע הצבאי.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר