הסופה "הארווי"

יוסטון: 5 הרוגים, 56 אלף פניות לכוחות החירום

ביוסטון נמשכים מאמצי החילוץ של עשרות אלפי אזרחים שנתקעו בבתים ללא חשמל ומזון. הצפי שהגשם הטרופי יימשך עד ליום שישי לפחות ועשרות ס"מ של מים יתווספו (בעולם)

הסופה ביוסטון (צילום: מתוך טוויטר )

כוחות החירום בעיר יוסטון שבארצות הברית ממשיכים בחילוץ לכודים שנתקעו בהצפות בעיר כתוצאה מסופת "הארווי" הפוקדת את המדינה. מאז החלה הסופה קבלו כוחות החילוץ מעל 56 אלף פניות מתושבים, התושבים נתקעו בבתים ללא חשמל, מזון ומים.

יוסטון, העיר הרביעית בגודלה בארה"ב, מוצפת בעשרות סנטימטרים של מים כתוצאה מהסופה הטרופית. כבישים רבים נסגרו כתוצאה מהצפות ועשרות אלפי בתי אב נותקו מחשמל.

ראש עיריית יוסטון סילבסטר טרנר ערך הלילה (שני) מסביבת עיתונאים בה אמר כי הוא לא מתחרט על כך שלא קרא לתושבים להתפנות מהעיר. "ההחלטה שעשינו הייתה הנכונה ביותר עבור ביטחונם של תושבי יוסטון. תמיד אנחנו שמים בראש את האינטרסים שלהם ושל העיר".

במסיבת העיתונאים הזכיר טרנר את סופת ההוריקן שפקדה את העיר בשנת 2005 אז נאמר לתושבים להתפנות מהבתים וכתוצאה מאי הסדר ששרר שם נהרגו עשרות בני אדם.

במרכז ההוריקנים בארה"ב אומרים כי הגשם הטרופי העז ימשיך לרדת לפחות עד ליום שישי ומפלס המים יעלה בעוד בין 30 ל-60 ס"מ של מים.

אמש הודיע נשיא ארה"ב דונלאד טראמפ כי יבקר מחר (שלישי) בטקסס בכדי לאמוד את נזקי הסופה, בציוץ שפרסם בטוויטר כתב טראמפ: "כמות גשמים היסטורית ביוסטון ובכל רחבי טקסס. השיטפונות חסרי תקדים ועוד גשם מגיע. הרוח של האומה מדהימה. תודה!".

בתוך כך נמשכים מאמצי החילוץ של התושבים שנתקעו בבתיהם רשויות החירום קראו לאזרחים שברשותם סירות לצאת ולסייע לחילוץ תושבים נצורים.

ביוסטון מונים עד כה חמישה הרוגים, כמו כן העיר משותקת ונסגרו המתקנים בנמל יוסטון. גם שדות התעופה הפסיקו את פעילותם, בעקבות הקפאת הפעילות בבתי הזיקוק מורגש מחסור בדלק ברחבי ארצות הברית ובעיקר בחלקה הדרום-מזרחי. מחיר הבנזין עלה אתמול בשבעה אחוזים ומחיר הנפט והסולר לחימום הבתים עלה בשלושה אחוזים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר