רוצח סדרתי

זוועה בגרמניה: אח במרפאה חשוד בעשרות רציחות

אח במרפאה בגרמניה הביא למותם של קרוב למאה בני אדם כאשר נהג להזריק להם תרופה מסוכנת כדי להשתעשע בכישורי ההחייאה שלו. עד עתה נמצאו 83 הרוגים (בעולם)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
(צילום: שאטרסטוק)

הרשויות בגרמניה חושדות שאח סיעודי שהורשע ברצח כמה חולים, רצח לפחות 84 בני אדם וייתכן שרצח אנשים נוספים. נילס הוגל הורשע ב-2015 בשני מקרי רצח ובשני ניסיונות רצח במרפאה בעיר דלמנהורסט שבצפון-מערב גרמניה. אלא שהתביעה טענה כל הזמן שהוגל רצח הרבה יותר אנשים ושמספר הקורבנות של האח עומד על לפחות 43.

הפשעים המחרידים של האח הוגל נחשפו לאחר שהורשע בניסיון רצח במקרה אחר. כתוצאה מכך החלו הרשויות הגרמניות לחקור מאות מקרי מוות של חולים בדלמנהורסט ובעיר הסמוכה אולדנבורג. מפקד משטרת אולדנבורג, יוהאן קום, אמר היום (שני) שהרשויות מצאו ראיות ל-84 מקרי רצח נוספים, בנוסף לאלה שבהם כבר הורשע הוגל. לדבריו, מספר הקורבנות של האח הגרמני גבוה יותר משום שחלקם נשרפו לאחר מותם ולכן קשה להשיג ראיות לרצח.

"84 מקרי רצח מותירים אותנו ללא מילים", אמר מפקד המשטרה לכתבים. "ואם כל זה לא מספיק, אנחנו חייבים להבין שההיקף האמיתי של הרציחות שבוצעו על ידי נילס הוא ככל הנראה חמור בהרבה".

הרשויות בגרמניה מסרו שרוב מקרי המוות היו יכולים להימנע, "אם האנשים שהיו האחראים באותה עת, בייחוד במרפאה באולדנבורג אבל גם בדלמנהורסט, לא היו מהססים להתריע בפני הרשויות - למשל המשטרה, התביעה", אמר מפקד המשטרה קום.

מדובר ברוצח אכזרי במיוחד שרצח את החולים תוך כדי שעמום. התובעים בבית המשפט במדינת סקסוסניה התחתונה טענו בשנת 2014 שהאח נילס, שם לו למטרה את החולים בטיפול נמרץ מתוך שעמום, ואז רצה להפגין את כישורי ההחייאה שלו לשאר אנשי הצוות בקליניקה.

דוקטור קורט שוונדר, רופא שחקר את מותם של המטופלים הרבים, מצא כי השימוש בתרופה גילוריטמל גדל בקצב מהיר ביחידה לטיפול נמרץ בין הגעתו של נילס למחלקה לבין מעצרו בשנת 2005. מנת יתר של התרופה עלולה לגרום להתקפי לב או הלם וצורך בהחייאה".

התרופה גילוריטמל, המסייעת למחלות לב, הייתה בשימוש בין 50 ל-75 פעמים בשנה לפני הגעתו של נילס למרפאה בדצמבר 2002, אך השימוש בתרופה זינק ל-225 פעמים ב-2003 ו-308 שימושים בשנת 2004. דוקטור שוונדר העיד: "ייתכן כי נילס היה מעורב במותם של יותר מ-100 חולים".

הרוצח הסדרתי הנורא ביותר הידוע בגרמניה בשנים האחרונות הוא האח הסיעודי סטפן לטר, שהורשע בשנת 2006 ב-16 מקרי רצח, 12 מקרי הריגה והרג לפי בקשה. אם אכן יתברר שנילס אחראי לכל מעשי הרצח שמיוחסים לו הרי שהוא יהפוך לרוצח הסדרתי ה"מצליח" ביותר בגרמניה המודרנית לה יש היסטוריה עשירה למדיי של רוצחי המונים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר