מנהיג חמאס: משא ומתן רק בשחרור אסירי עסקת שליט

מנהיג חמאס ברצועת עזה, יחיא סינוואר, הכריז כי חמאס יחל במשא ומתן על השבויים הישראלים רק לאחר שחרור כל אסירי עסקת שליט. "לוטן התפטר כי לא קיבל סמכויות" (מדיני)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
יחיא סינוואר (צילום: מתוך התקשורת הערבית)

מנהיג חמאס בעזה, יחיא סינוואר, אמר היום (ב') כי חמאס מוכן לקיים משא ומתן עקיף בנושא השבויים הישראלים המוחזקים בעזה בתנאי שישוחררו האסירים מעסקת שליט שנכלאו מחדש. "אנחנו מוכנים לנהל משא ומתן מיידי באמצעות מתווך כדי לדון בעסקת חילופי שבויים, אם ישראל תשחרר את אסירי עסקת שליט שהיא עצרה שוב", אמר.

סינוואר התייחס להתפטרותו של עו"ד ליאור לוטן, מתאם ראש הממשלה לעניין השבויים והנעדרים: "האחראי על הנעדרים בממשלת נתניהו התפטר מפני שהוא נושא תואר ללא משימות וסמכויות ופועל בצילה של ממשלה פחדנית". סינוואר הוסיף: "יש בידינו קלפי מיקוח בעניין האסירים, מה שמעמיד אותנו על קרקע יציבה. אנו מתחייבים ומבטיחים לכל האסירים שנשחרר אותם בעסקאות מכובדות".

"נתניהו מוכר אשליות למשפחות החיילים הישראלים ששבויים בידינו", אמר סינוואר. "מההתחלה הצבנו את התנאי לפיו לא נפתח במשא ומתן לפני שישוחררו 54 משוחררי עסקת שליט. לא נשלם את המחיר פעמיים. עסקת שליט התעכבה במשך שנתיים כיוון שהמתווכים הציעו לנו דברים שלא הגיעו לסף הדרישות".

סינוואר, שהחל את תפקידו כמנהיג חמאס ברצועה בחודש פברואר האחרון, הוא בכיר משוחררי עסקת שליט. עם שחרורו לעזה ב-2011 אמר: "אנחנו מרגישים שהשארנו את ליבנו מאחורינו, השארנו אסירים רבים מאחור. מדובר בניצחון גדול של העם שלנו וההתנגדות שלנו".

כזכור, ליאור לוטן, מתאם השבויים והנעדרים במשרד ראש הממשלה, התפטר בשבוע שעבר מתפקידו. בפגישה שקיים עם ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר: "ההיכרות המעמיקה עם משפחות השבויים והנעדרים והזכות לשרת את המשימה הגורלית עבורן – השבת בניהן הביתה – הותירו בי חותם עמוק ומחויבות תמידית אליהן. בתפקידי גם נחשפתי לאכזריות ולציניות שבה פועל חמאס בנושא. לכן פעלנו להעלות את המודעות לכך בקהילה הבינלאומית".

סינוואר התייחס היום בדבריו לעיתונאים לנושאים נוספים והבהיר כי מבחינת ארגונו כל האפשרויות פתוחות כדי לפתור את הבעיות ברצועת עזה, מלבד זו של ישראל. "לא נקשר בין הצרכים של התושבים לעקרונות של העם שלנו, או לתוכנית ההתנגדות״", אמר.

לגבי יחסי חמאס עם מדינות האזור אמר: "הפרויקטים של קטאר וטורקיה מנעו את קריסת התשתיות בעזה, והשגנו פריצת דרך אסטרטגית ביחסים עם מצרים. פתרון המשבר בסוריה יסייע לחדש את היחסים עם המשטר הסורי". על צעדי הרשות נגד עזה אמר סינוואר כי בחמאס מוכנים לפזר את הוועד המנהלי, המשמש כסוג של ממשלה ברצועה, אך פיזורו דורש להביא את הבעיות שגרמו להקמתו על פתרונן. הוא הוסיף: "אנו קוראים להרכבת ממשלת אחדות לאומית שתייצג את כל הפלגים הפלסטיניים ותקבל את מלוא הסמכויות בגדה וברצועה".

סינוואר ציין עוד כי היחסים של חמאס עם איראן "מצוינים מאוד" ואף הוסיף כי איראן היא התומכת הגדולה ביותר בזרוע הצבאית של חמאס, גדודי עז א-דין אל-קסאם, בכסף ובאמצעי לחימה. לגבי האפשרות של מלחמה מול ישראל אמר: "חמאס לא רוצה מלחמה, אבל מתכונן אליה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר