האזהרה שהרגיזה

"לקראת החגים היהודים והמוסלמים - קיים חשש מגניבת עופות וכבשים"

בפרברי פריז פורסמה אזהרה לתושבים מפני גניבת עופות וכבשים לקראת החגים היהודיים והמוסלמים, והתושבים זעמו. "נדהמתי לגלות שיחד עם כל בני הדת היהודית הפכתי לגנב עוף פוטנציאלי" אמר נשיא הקונסיסטואר (בעולם)

(צילום: Hadas Parush/Flash90)

לקראת חגי תשרי היהודיים והחגים המוסלמים שמצויינים בסמוך, רשויות צרפתיות בחרו לפרסם אזהרה מקוממת לתושבים החלקאים בפרברי פריז, לפיה יש "סיכון מוגבר" לגניבת בעלי חיים בהם כבשים ועופות על ידי מאמינים.

האזהרה שפורסמה לקראת החגים היהודיים ראש השנה וכיפור, ולהבדיל עיד אל אדחא המוסלמי, הצליחה להרגיז פעילים ואזרחים יהודים ומוסלמים צרפתיים כאחד.

על פי הדיווח בסוכנות הידיעות היהודית JTA, האזהרה פורסמה על ידי משטרת האוטם דה סיין, החולשת על הפרברים הנמצאים באזור המזרחי של פריז. המשטרה ביקשה מהתושבים לשים לב למתרחש ולהעלות את דרגת העירנות לקראת החגים, זאת מאחר והמאמינים - כלשון המשטרה - נוהגים לבצע הקרבת קורבנות כבשים ותרנגולות שלא כרישיון.

מנהג הכפרות, ארכיון (צילום: יענקי אריה)

"אנשים בעלי כוונות טובות יכולים לנסות לתפוס את בעלי החיים כדי לבצע מעשי רצח בחשאי" נאמר במכתב.

האזהרה כאמור עוררה זעם בקהילות היהודיות והמוסלמית. ג'ואל מרגי, נשיא הקונסיסטואר האחראי על שירותי דת לקהילות היהודיות, אמר כי "נדהמתי לגלות שיחד עם כל בני הדת היהודית הפכתי לגנב עוף פוטנציאלי".

בעקבות מחאת האזרחים, דובר המחלקה שהוציאה את המכתב הבהיר כי מדובר היה בעניין של "חיזוק העירנות", ולא בניסיון לפגוע.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר