מביך במיוחד

המטבע "העתיק" התגלה כמזכרת ילדים

מבוכה לנתניהו לאחר שפרסם בדף הפייסבוק שלו מטבע "עתיק" שנמצאה והצביע על הקשר לבית המקדש. למפרע התברר כי זו מטבע שיוצרה כמזכרת במוזיאון ישראל (בארץ)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
המטבע שנמצאה (צילום: שמעון הלוי)

מטבע כסף אשר התגלה בשבוע שעבר, והוצג בעמוד הפייסבוק של ראש הממשלה בנימין נתניהו, כמטבע היסטורי מתקופת בית שני, התגלה כמזכרת לילדים שהוטבעה ביוזמת מוזיאון ישראל לפני כ-15 שנה כהעתק למטבע העתיקה.

המטבע התגלה בשבוע שעבר על ידי ילדה בהתנחלות חלמיש (נווה צוף), וזוהה על ידי פרופ' זהר עמר מאוניברסיטת בר אילן כמטבע "מחצית השקל" מימי המרד בסוף תקופת בית שני. גילוי המטבע פורסם במספר כלי תקשורת בעברית ובאנגלית, ובעקבות כך פורסמה תמונתו גם בעמוד הפייסבוק של נתניהו, בצירוף הכיתוב "מטבע כסף כבן אלפיים שנה, ששימש בימי בית המקדש השני כמטבע מחצית השקל, התגלה לאחרונה ביישוב נווה צוף שבבנימין. תגלית מרגשת זו היא עדות נוספת לקשר העמוק שבין עם ישראל לארצו - לירושלים, לבית מקדשנו וליישובי יהודה ושומרון".

הפוסט המקורי. צילום מסך

אלא שכאמור למרבה המבוכה, על פי הדיווח ב'הארץ', בימים האחרונים גילו אנשי מוזיאון ישראל כי לא מדובר במטבע עתיקה, אלא ברפליקה מודרנית שהוטבעה ככל הנראה לפני כ-15 או 20 שנה ביוזמת המוזיאון, כחלק מההדרכות המועברות בו לילדים.

על פי אנשי המוזיאון, צורתו המקורית של המטבע הוטבעה רק בצדה האחד של המזכרת, אשר מאות עותקים שלה חולקו כמזכרות לילדים באותה התקופה.

יונתן אוריך, עורך עמוד הפייסבוק של נתניהו, אמר כי הפוסט הורד בינתיים מהעמוד עד לבירור הנושא.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר