איסוף מהמדפים

זיהום חיידקי התגלה בסלומון מעושן 'ויליגר'

חברת ויליגר הודיעה כי התגלו חיידקי ליסטריה מונוציטוגנס בסלומון מעושן מתוצרת החברה. החברה ביקשה מהלקוחות להחזיר את המוצרים שיוצרו בתאריך מסויים ולהזדכות (בריאות)

סלמון מעושן, אילוסטרציה (צילום: שאטרסטוק)

חיידקי ליסטריה מונוציטוגנס התגלו בסלמון מעושן "ויקינג" של ויליגר, שנמכר באריזות 100 גרם ויוצר ב-8 באוגוסט 2017. תאריך אחרון לשימוש: 8 בספטמבר 2017. ברקוד: 7290002077725.

החיידק עלול לגרום למחלת ליסטריוזיס באוכלוסייה בסיכון גבוה, כגון בעלי מערכת חיסון מוחלשת וקשישים וכן לגרום להפלה בנשים הרות.

מרבית מקרי הזיהום אינם פולשניים ומסתכמים במחלה דמוית שפעת שכוללת סימפטומים כגון חום, כאב שרירים, שלשול והרגשה כללית רעה. סיכויי ההחלמה מליסטריוזיס שאינו פולשני טובים. במרבית המקרים המחלה תחלוף מאליה תוך כשלושה ימים, ללא כל טיפול. לעומת זאת בקרב אוכלוסיות עם מערכת חיסון מוחלשת יכול להיגרם זיהום חמור שמחייב טיפול רפואי דחוף ואשפוז בבית חולים. במהלך האשפוז יטופל הזיהום על ידי מתן אנטיביוטיות חזקות במיוחד. על אף הטיפול, כ-35% מהלוקים בליסטריוזיס פולשני ימותו מסיבוך עקב הזיהום.

החברה מסרה כי "בתיאום עם משרד הבריאות ולמען הזהירות אנו עוצרים את שיווק המוצר כמפורט לעיל ומבקשים החזרתו. הציבור מתבקש שלא לצרוך אותו. ניתן להחזירו ולקבל את התמורה בגינו בתיאום עם שירות הלקוחות של החברה בטלפון 1-800-50-40".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר