בעקבות הרשעתו

הרבנות תשלול את התואר רב מהרב מצגר?

בעקבות הרשעתו בעבירות שוחד, הרבנות הראשית לישראל החלה בהליך שלילת כשירות רבנית מהרב יונה מצגר, כך עולה מהודעה של היועץ המשפטי של הרבנות הראשית (חדשות)

הרב מצגר, ארכיון (צילום: רז זאב בליזובסקי)

היועץ המשפטי של הרבנות הראשית, עו"ד הראל גולדברג, הודיע לעורכי דינו של הרב הראשי לשעבר הרב יונה מצגר כי הרבנות תערוך שימוע לפני דיון בוועדת המשמעת של הרבנות - שיעסוק בשאלת הסרת התואר "רב" מהרב מצגר בגין הרשעתו בעבירות שוחד. הרב הראשי לשעבר מרצה בימים אלו עונש מאסר של שלוש וחצי שנים באגף 10 של כלא מעשיהו.

הרבנות פתחה בהליך בעקבות פנייה של התנועה לאיכות השלטון, שדרשה להסיר את התואר רב מהרב מצגר, כמו גם מהרב יאשיהו פינטו והרב אברהם יוסף. בנוגע לרב פינטו הדגישו ברבנות כי לרב לא ניתנה כל הסמכה מהרבנות הראשית, ובנוגע לרב אברהם יוסף נמסר כי יפתח הליך דומה לזה שנעשה בעניין הרב מצגר - רק לאחר מתן גזר הדין בפרשה.

במסמך שהוציא, עו"ד גולדברג הודיע לעורכי הדין של הרב מצגר כי "אנו בוחנים בימים אלו, את שלילת הכשירויות הרבניות השונות שניתנו לו מטעם הרבנות הראשית לישראל.

באם אכן הרבנות הראשית תחליט בסוף לשלול את הכשירות הרבנית של הרב מצגר, הוא יאבד את תעודות "רב שכונה", "רב מושב" ו"רב עיר" שקיבל, וכן את האישור לעריכת חופות.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר