מרחק של 2,700 ק"מ

חשש מהסלמה: צפון קוריאה שיגרה טיל שחלף מעל יפן

צפון קוריאה שיגרה טיל בליסטי שחלף מעל יפן ונחת מול חופי האי הוקאידו • הטיל טס למרחק של 2,700 ק"מ והגיע לגובה של כ-550 ק"מ • ראש ממשלת יפן: "איום חסר תקדים וחמור" (חדשות)

קים ג'ונג און בוחן את אחד הטילים (צילום: סוכנות הידיעות של צפון קוריאה)

חשש מהסלמה צבאית: צפון קוריאה שיגרה אמש (שני) טיל שחלף מעל יפן ונחת בים - מול חופי האי הוקאידו שבצפון יפן, כך דיווחו גורמים רשמיים ביפן ובדרום קוריאה.

צבא דרום קוריאה מסר כי הטיל ששוגר מאזור סונאן, סמוך לבירת צפון קוריאה, פיונגיאנג, טס למרחק של 2,700 ק"מ והגיע לגובה של כ-550 ק"מ.

המזכיר הראשי של הקבינט ביפן, יושיהידה סוגה, אמר כי הטיל נפל לים במרחק של 1,180 ק"מ מזרחית לקייפ ארימו שבהוקאידו. מערכת ההתרעה של ממשלת יפן, J-Alert, פרצה לשידורי הרדיו והטלוויזיה והזהירה את האזרחים מפני הטיל ששוגר.

ממשרד החוץ הדרום-קוריאני נמסר: "אנו נגיב בעוצמה על בסיס הברית האיתנה שלנו עם ארה"ב, אם צפון קוריאה תמשיך בהתגרויות בתחום הגרעין והטילים".

ראש ממשלת יפן, שינזו אבה, אמר כי "הפעולה הפזיזה של צפון קוריאה היא איום חסר תקדים, רציני וחמור על העם שלנו". לדבריו, הוא סיכם עם טראמפ להגביר את הלחץ על צפון קוריאה.

שיגור הטיל בוצע בזמן שכוחות רבים של ארצות הברית ודרום קוריאה עורכים את התרגיל הצבאי השנתי שלהם - אליו צפון קוריאה מתנגדת בחריפות. המהלך נחשב להסלמה חמורה במתיחות בחצי האי הקוריאני ולצד שעלול להוביל להסלמה צבאית בין הצדדים.

מומחים מעריכים כי מדובר בשיגור טיל לטווח בינוני, כנראה מסוג "הוואסונג-12", אותו איימה צפון קוריאה לשגר סמוך לאי גואם שבאוקיינוס השקט הנמצא תחת חסות אמריקנית, זאת בתגובה לאיומי נשיא ארה"ב דונלד טראמפ כי צפון קוריאה תספוג "אש וזעם" אם תאיים על ארצו.

הפנטגון אישר כי הטיל טס מעל יפן אך הוסיף כי השיגור לא היווה איום על צפון אמריקה.

בכל התקופה האחרונה, תחת שלטונו של קים ג'ונג-אין, ביצע הצפון קוריאה עשרות ניסויים בטילים בליסטיים, אך שיגור הטיל מעל יפן הוא צעד נדיר.

לפי דיפלומטים שונים, ארה"ב, יפן ודרום קוריאה קראו לכינוס מועצת הביטחון של האו"ם בעקבות הניסוי והיא צפויה להתכנס מאוחר יותר היום. בתחילת החודש החליטה המועצה פה אחד על הטלת סנקציות חדשות על צפון קוריאה בתגובה לשני שיגורי הטילים ארוכי טווח שביצעה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר