4 מקרים תוך שבוע

סכנה בכביש 465: שודדי רכבים בפעולה

כביש 465, בקטע שבין תחנת הדלק הסמוכה לכפר רנטיס ועד לצומת האנטנות, הסמוכה יותר לבית אריה בוצעו לאחרונה כמה מקרי שוד רכבים על ידי חוליית שודדים פלסטינים (ביטחון)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
(צילום: שאטרסטוק)

הנסיעה על כביש 465, בקטע שבין תחנת הדלק הסמוכה לכפר רנטיס ועד לצומת האנטנות, הפכה בשבועיים האחרונים לסכנה של ממש בשל מקרי שוד רבים כנגד בעלי רכבים.

בקטע הכביש אירעו בתוך שבוע וחצי ארבעה מקרי שוד וניסיונות שוד. אחת הקורבנות הייתה אסתר קמחי מבית־אריה, סיפרה ל'ידיעות אחרונות': "ביום חמישי שעבר חזרתי מהעבודה בשעה 22:00 בלילה מכיוון שהם. מיד אחרי שחלפתי על פני תחנת הדלק הרגשתי דפיקה קטנה מאחור, ובמראות ראיתי רכב עם אורות גבוהים.

"החלטתי להמשיך בנסיעה, שכן הכביש מאוד חשוך ולא סימפטי בשעות הלילה, אבל לאחר כמה מטרים ראיתי שהרכב מנסה לגרום לי לעצור. הגעתי לצומת האנטנות ועוד לפני שפתחתי את הדלת נעמד מולי גבר צעיר. הוא פתח את הדלת ובמבטא ערבי כבד שאל: 'הכל בסדר?'. עוד לפני שפתחתי את הפה הוא נכנס לתוך הרכב ופשוט תפס וזרק אותי החוצה. הייתי בטוחה שהוא מתכוון להוציא סכין ולהרוג אותי. זה פחד משתק".

"תוך שניות הוא נמלט מהמקום עם הרכב וכל הציוד שלי. זו סיטואציה קשה, אני זרוקה בצומת בלי כלום בחושך הגמור אחרי שגנבו לי את הרכב. זו תחושה אדירה של חוסר אונים. ניסיתי לעצור טרמפים אבל בגלל שהייתי בשמלה שחורה לא ראו אותי. החלטתי להמשיך ברגל, ואחרי כמה מאות מטרים נתקלתי בג'יפ של חיילי צה"ל שסייעו לי. אי־אפשר לתאר את התחושה הזו. בקלות זה היה יכול להיות עוד יותר גרוע".

כאמור, המקרה המבהיל של קמחי אינו היחיד. במהלך השבועיים האחרונים אירעו על אותו קטע כביש עוד שלושה ניסיונות של חטיפת כלי רכב באותה שיטה. אחד מאנשי הביטחון באזור מסביר: "ככל הנראה ישנה תצפית על כלי הרכב באזור תחנת הדלק, וברגע שמזהים שמדובר בנהגת לבדה ברכב הם נותנים מכה קלה מאחור ואז שולפים את הקורבן מהרכב ונמלטים לשטחי הרשות".

במשטרה מסבירים כי ייתכן שמדובר באותה החוליה הפועלת באופן שיטתי. לדברי המשטרה כרגע נעשים מאמצים מודיעיניים וטכנולוגיים כדי לתפוס אותה.

ראש מועצת בית־אריה אבי נעים, מאשים את המדינה וטוען כי מדובר במחדל מתמשך: "על ציר 465 אירעו מספר רב של מקרי שוד וגם פיגועי טרור, וכל זה לא גורם למדינה לסיים את הכביש העוקף, מה שיקטין את החיכוך עם התושבים הפלסטינים של לובאן א־שרקיה ורנטיס. השלמת הכביש תעניק לאלפי התושבים באזור נסיעה בטוחה הרבה יותר".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר